تحقیقات پلیس آلمان درباره هتک حرمت مسجدی در «نیدرزاکسن»
کد خبر: 3946056
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

تحقیقات پلیس آلمان درباره هتک حرمت مسجدی در «نیدرزاکسن»

پلیس آلمان تحقیقات خود را درباره هتک حرمت مسجدی در ایالت نیدرزاکسن آغاز کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از دویچه وله، سخنگوی پلیس آلمان دیروز سه‌شنبه، 16 دی، اعلام کرد که بعدازظهر یکشنبه هفته جاری گزارشی مبنی بر انداختن لاشه خوکی مقابل مسجدی واقع در شهر ویشتا دریافت کرده است.
 
وی توضیح داد که یگان حفاظت دولت، مربوط به جرایم سیاسی، رایزنی‌های خود را با مسئولان مسجد در مورد این حادثه و افرادی که پشت پرده این ماجرا هستند، آغاز کرده است.
 
بر اساس گزارش رسانه‌ها، شامگاه شنبه هفته جاری، 13 دی لاشه یک خوک در پارکینگ مقابل مسجد قرار داده شد. نمازگزاران مسجد تا زمان نماز عشای همان شب، از این واقعه اهانت‌آمیز مطلع نبودند.
 
این گزارش می‌افزاید: بر اساس اعلام سیدسلمان شاه، امام جماعت مسجد، نمازگزاران در زمان حضور در مسجد برای اقامه نماز ظهر یکشنبه متوجه لاشه در میدان مقابل مسجد شدند.
 
بر اساس تصاویری که از طریق دوربین‌های مداربسته ضبط شده است یک دوچرخه سوار عامل این اقدام اهانت‌آمیز علیه مسجد فوق‌الذکر بوده است.
 
پژوهش منتشر شده از سوی مؤسسه آلمانی «برتلسمان» در آگوست 2019 نشان می‌دهد که حدود 57 درصد از ساکنان کشور آلمان که بیشتر آنها در ایالت‌های شرقی این کشور ساکن هستند، دین اسلام و سایر ادیان را تهدیدی برای جامعه این کشور تلقی می‌کنند.
 
آخرین حادثه نژادپرستانه علیه مساجد آلمان مربوط به قتل امام جماعت مسجدی در شهر اشتوتگارت است که تحقیقات پلیس این کشور حاکی از وقوع این جنایت به دلایل خانوادگی است و همسر امام جماعت و برادر او در جریان این تحقیقات بازداشت شده‌اند.
 
آمارها نشان می‌دهد که شمار مسلمانان آلمان بین 3.8 تا 4.5 میلیون نفر برآورد شده است که بیشتر این مسلمانان ترک‌تبار هستند.
انتهای پیام
captcha