تبعید دومین گروه از آوارگان روهینگیایی به جزیره‌ای دورافتاده
کد خبر: 3943579
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

تبعید دومین گروه از آوارگان روهینگیایی به جزیره‌ای دورافتاده

دولت بنگلادش قصد دارد به زودی دومین گروه از پناهجویان روهینگیا را به جزیره دور افتاده و بد‌ آب و هوای بهاسان چار(Bhasan Char) در خلیج بنگال تبعید کند.

به گزارش ایکنا به نقل از رویترز، با وجود انتقاد نهاد‌های حقوق بشری نسبت به شرایط غیرانسانی جزیره بهاسان چار  در خلیج بنگال، دولت بنگلادش قصد دارد دومین گروه از این پناهجویان را به این جزیره تبعید کند.

دو مقام بنگلادشی اعلام کردند: قرار است حدود هزار پناهجوی مسلمان دیگر ظرف چند روز آینده به این جزیره فرستاده و به هزار و 600 نفری که ماه قبل به آنجا برده شدند، اضافه شوند. یکی از این مقامات که خواست نامش فاش نشود، به رویترز گفت آنها ابتدا به چیتاگونگ و از آنجا به بهاسان چار برده می‌شوند.

محمد شمس الدجی، مسئول اداره پناهجویان بنگلادش مدعی شد: این افراد به طور داوطلبانه به این جزیره می‌روند. اما پناهجویان روهینگیا و فعالان حقوق بشر می‌گویند آنها مجبور به رفتن به این جزیره می‌شوند که تنها 20 سال پیش از زیر آب خارج شده است.  
 
مقامات بنگلادشی به بهانه مشکلات اردوگاه‌ موقت کاکس بازار در جنوب بنگلادش که بیش از یک میلیون مسلمان روهینگیایی بدون تابعیت در آن زندگی می‌کنند، کار تبعید ۱۰۰ هزار پناهنده به جزیره دورافتاده بهاسان چار را آغاز کرده‌اند. این جزیره به دلیل طوفان‌های موسمی و خطر سیل نگرانی زیادی را در مورد وضعیت سکونت این پناهندگان در میان مدافعان حقوق روهینگیا به وجود آورده است.

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که مقامات بنگلادشی اجازه ارزیابی امکانات فنی و ایمنی این جزیره را که دائماً در معرض طوفان و سیل قرار دارد، نداده‌اند.
انتهای پیام
captcha