درخواست یونیسف برای حمایت از کودکان مناطق درگیر جنگ
کد خبر: 3906726
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰

درخواست یونیسف برای حمایت از کودکان مناطق درگیر جنگ

یونیسف (صندوق کودکان سازمان ملل متحد) از شورای امنیت خوستار رسیدگی و حمایت به کودکان در مناطق تحت درگیری مسلحانه شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، «هنریتا فور» مدیر اجرایی یونیسف، روز گذشته 3 تیرماه، در جلسه‌ای که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، 5 درخواست اساسی را به شورای امنیت برای رسیدگی به وضعیت کودکانی که در مناطق جنگی سکونت دارند، ارائه کرد.
 
فور در این جلسه توضیح داد: ما نیازمند حمایت و تنها صدایی هستیم که از شورای امنیت عمل به 5 اقدام اساسی درباره این کودکان را خواهانیم.
 
وی از طرف‌های درگیر در کشورهای مختلف که تاکنون برنامه‌های حمایتی از کودکان و آزادی فوری کودکان بازداشت شده را امضا نکرده‌اند، خواست که این برنامه‌ها را امضا کنند.
 
مدیر اجرایی یونیسف همچنین بازگرداندن شهروندان و کودکان به سرزمین خود، آموزش کودکانی که در مناطق درگیری هستند و اتخاذ تدابیری برای حمایت از زیرساخت‌ها در مناطق تحت درگیری را خواستار شد.

هنریتا فور نسبت به عدم موفقیت شورای امنیت در تحقق این خواسته‌ها هشدار داد و گفت: اگر موجب ناکامی فرزندانمان شویم، آینده خود را به خطر انداخته‌ایم.

در این جلسه گزارش سازمان ملل درباره وقوع بیش از 25 هزار نقض حقوق کودکان در سال 2019 نیز مورد بررسی قرار گرفت.
 
این نقض حقوق‌ها شامل موارد زیر است: استفاده از کودکان در جنگ‌ها، کشتار کودکان، آوارگی آنها، حمله به مدارس و بیمارستان‌ها و جلوگیری از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به کودکان.
انتهای پیام
captcha