جهادگران شهرکرد در جبهه مقابله با کرونا؛ از تغسیل اموات تا منبرهای مجازی
کد خبر: 3906580
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۲

جهادگران شهرکرد در جبهه مقابله با کرونا؛ از تغسیل اموات تا منبرهای مجازی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد با بیان اینکه دایره جهادی شکل‌گرفته در سازمان تبلیغات اسلامی برای حضور و نقش‌آفرینی در جبهه مقابله با کرونا شامل چندین بخش است، افزود: هیئات مذهبی، مراکز قرآنی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی، روحانیون مستقر و ... در این دایره جای دارند که فعالیت‌های متنوع و خدمات تاثیرگذاری را ارائه دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حجت‌پناه، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه کمبود ماسک و اقلام بهداشتی در ابتدای شیوع ویروس کرونا می‌توانست به یک بحران اجتماعی تبدیل شود، اظهار کرد: برای پیشگیری از این بحران، گروه‌های جهادی پای کار آمدند که تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد نیز با دعوت از جهادگران کارگاه‌هایی را در سطح شهرستان فعال کرد و کار آغاز شد.

وی ادامه داد: حدود ۲۷ کارگاه تولید ماسک و دستکش و اقلام بهداشتی در سطح شهرستان فعال شد از جمله کارگاه مستقر در اداره امور قرآنی استان که حدود ۴۰ بانوی جهادگر در دو شیفت صبح و بعد از ظهر به کار مشغول بودند، این کارگاه‌های تولید ماسک در طی فعالیت خود حدود ۱۰۰ هزار ماسک تولید کردند‌.

فعال اجتماعی در استان تصریح کرد: کار کارگاه‌ها از صفر تا صد از تهیه مواد اولیه تا تولید، بسته‌بندی، شناسایی نیازمندان و توزیع، بر عهده گروه‌های جهادی بود.

حجت‌الاسلام حجت‌پناه با بیان اینکه دایره جهادی شکل‌گرفته در سازمان تبلیغات اسلامی برای حضور و نقش‌آفرینی در جبهه مقابله با کرونا شامل چندین بخش است، افزود: هیئات مذهبی، مراکز قرآنی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی، قرارگاه فرهنگی بانوان، روحانیون مستقر و ... در این دایره جای دارند که فعالیت‌های متنوع و خدمات تاثیرگذاری را ارائه دادند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد گفت: کانون‌های فرهنگی تبلیغی از جمله کانون کربلایی‌ها در بخش تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی فعال بودند که به صورت رایگان در اختیار نیازمندان قرار می‌گرفت. همچنین ۱۵ روحانی مستقر در شهرستان مشارکت کامل در تمام کارها داشتند.

حجت‌الاسلام حجت‌پناه به فعالیت هیئات مذهبی شهرستان در این خصوص اشاره و تصریح کرد: هیئات مذهبی سطح شهرستان از جمله هیئت رهروان ولایت، انصار المهدی، یا زهرا(س) و ... با همکاری شهرداری، در زمینه ضدعفونی خیابان‌ها و معابر عمومی فعالیت داشتند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد با بیان اینکه جمع‌آوری کمک‌های مومنانه و رزمایش مواسات از چندین طریق انجام شد، تصریح کرد: بخشی از کمک‌ها از سوی بنیاد برکت در اختیار هیئات مذهبی قرار گرفت، خیران نیز حجم زیادی از کمک‌ را داشتند، همچنین بنیاد علوی مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص داد که به صورت کارت هدیه در اختیار خانواده‌های نیازمند شناسایی شده قرار گرفت.

فعالیت‌های فرهنگی جهادگران شهرکردی

حجت‌الاسلام حجت‌پناه به فعالیت‌های فرهنگی جهادگران اشاره و بیان کرد: برگزاری منبرهای کوتاه مجازی در ماه مبارک رمضان با عنوان «ماه خدا، کلام علی(ع)» یکی از برنامه‌های موفق بود که در این راستا کلیپ‌های کوتاه با سخنرانی روحانیون شهرستان تهیه و در اختیار یک مجموعه بیش از ۸ هزار نفری از مخاطبان در گروه‌ها و کانال‌های شهرها و روستاهای شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: برای توجه و اقبال بیشتر مخاطبان، مسابقاتی از هر کدام از منبرها برگزار می‌شد که حدود یک‌هزار و ۵۰۰ نفر شرکت کردند، در پایان ماه مبارک رمضان برندگان مشخص و از جوایز نقدی بهره‌مند شدند.

حجت‌الاسلام حجت‌پناه در تبیین اهمیت و تاثیر کار جهادی در شرایط کرونایی، بیان کرد: توقف و سکوت این گروه‌ها در شرایط بحرانی ایام کرونایی سبب ایجاد فضای نا مطلوب اجتماعی و حجم انبوه نارضایتی عمومی می‌شد، تبلیغات سوء مبنی بر کمبود اقلام بهداشتی و غذایی به شدت در حال افزایش بود اما با کمک نیروهای جهادی، این فضا تلطیف و از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد تصریح کرد: تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی، معیشتی و بهداشتی و توزیع میان افراد متضرر و نیازمندان مانند مُسکنی بود که از آلام مردم کاست و حجم نارضایتی‌ها و ناامیدی‌ها را کاهش داد.

وی جهش در فضای مجازی را یکی از اتفاقات خوب دانست و گفت: هم مردم و هم مسئولان به اهمیت و کارکردهای فضای مجازی پی بردند و از این ظرفیت به خوبی استفاده شده است.

حجت‌الاسلام حجت‌پناه با اشاره به سردرگمی‌های ابتدای شیوع کرونا در تغسیل اموات، بیان کرد: در همان برهه زمانی، در جلسه‌ مسئولان با نماینده ولی‌فقیه در استان بر این نکته تاکید شد که تغسیل و تدفین اموات مبتلا به کرونا بر اساس اصول شرعی انجام گیرد، لذا یک گروه جهادی جهت تغسیل تشکیل شد که در سطح تمام شهرستان‌های استان به فعالیت مشغول است.

وی بیان کرد: با روحانیون مستقر در سطح شهرستان هماهنگ شد که با وجود بسته بودن مساجد، دفاتر آنان در هر مسجد فعال باشد، ضمن اینکه سرکشی‌ به خانواده‌های آسیب‌دیده، ارسال بسته‌های حمایتی و ... در دستور کار روحانیون و ائمه جماعات مساجد قرار داشت.

انتهای پیام
captcha