راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک به همت قرارگاه فرهنگی بانوان چهارمحال‌‌وبختیاری
کد خبر: 3884388
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷

راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک به همت قرارگاه فرهنگی بانوان چهارمحال‌‌وبختیاری

مسئول قرارگاه فرهنگی بانوان چهارمحال‌وبختیاری از راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک در این استان با ظرفیت روزانه یک‌هزار عدد خبر داد.

راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک به همت قرارگاه فرهنگی بانوان چهارمحال‌‌وبختیاری

فاطمه اسکندری مسئول قرارگاه فرهنگی بانوان چهارمحال‌وبختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری بابیان اینکه از دو هفته پیش و با شروع شیوع ویروس کرونا در کشور به فکر راه‌اندازی و تجهیز  کارگاه تولید ماسک بودیم، گفت: کار جمع‌آوری چرخ‌خیاطی و تجهیز کارگاه را از دو هفته قبل شروع کردیم و مراحل ضدعفونی کردن کارگاه را هم قبل از شروع کار با هماهنگی شبکه بهداشت انجام دادیم.

اسکندری افزود: در ابتدای این طرح یکصد نفر اعلام آمادگی کردند که از این تعداد روزانه ۲۴ نفر در دو نوبت صبح و بعدازظهر مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: به دنبال افزایش چرخ‌های خیاطی به ۲۵ عدد هستیم که اگر محقق شود تولید ماسک نیز افزایش خواهد داشت.

مسئول قرارگاه فرهنگی بانوان رعایت اصول و نکات بهداشتی در کارگاه را بسیار ضروری دانست و افزود: کارگاه به صورت روزانه توسط افراد متخصص ضدعفونی و از خواهران مشغول به فعالیت هم قبل از ورود به کارگاه تست گرفته می‌شود.

اسکندری گفت: مواد اولیه موردنیاز ما از طریق بسیج دانشجویی و قرارگاه سازندگی سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) استان تأمین می‌شود و تولیدات قبل از توزیع به شبکه بهداشت استان به‌منظور استریلیزه کردن و پرتودهی ارسال و با نظارت مستقیم کارشناسان مجرب در سطح استان توزیع می‌شوند.

وی در پایان گفت: قرارگاه فرهنگی بانوان استان از ابتدای دی‌ماه ۹۸ زیر نظر اداره‌کل تبلیغات اسلامی تشکیل‌شده است و بعد از بسته‌بندی اقلام مربوط به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان، این دومین فعالیت این قرارگاه محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha