حمایت عرب‌تباران دیربورن آمریکا از کاندیداتوری سندرز
کد خبر: 3883853
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵

حمایت عرب‌تباران دیربورن آمریکا از کاندیداتوری سندرز

برنی سندرز از کاندیداهای حزب دموکرات، در ادامه کمپین انتخاباتی خود، با جامعه عرب‌تباران حامی خود دیدار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از دیترویت نیوز، برنی سندرز صبح دیروز به وقت آمریکا در جمع عرب‌تباران حامی خود در دیربورن حاضر شد و برای آنان سخنرانی کرد. در این مراسم که بیش از 500 نفر در آن حضور داشتند جمعی از هنرمندان عرب به اجرای برنامه پرداختند.

سپس سندرز در سخنانی اعلام کرد که با همه اشکال تبعیض در آمریکا مقابله خواهد کرد.
وی افزود: همه کسانی که اینجا هستید، فرقی نمی‌کند مسلمان، یهودی یا مسیحی باشید؛ همه شما آرزوها و رویاهای مشترکی دارید. وی خواستار تغییر در قوانین مهاجرتی آمریکا و افزایش پوشش برنامه‌های بهداشتی و تأمین اجتماعی شد.

در این مراسم سیدحسن قزوینی، رئیس موسسه اسلامی دیربورن و از رهبران شیعیان آمریکا در سخنانی به کمپین سال 2000 میلادی جورج بوش اشاره کرد که وعده داده بود از اعراب آمریکا حمایت و با تبعیض نژادی مقابله می‌کند. وی افزود ما شخصی مانند سندرز می‌خواهیم که در جامعه شکاف ایجاد نکند، بلکه مردم را متحد سازد.

همچنین خالد بیدونی، نویسنده کتابی درباره اسلام‌‌هراسی در آمریکا گفت که وی از سال 2016 از سندرز حمایت می‌کند، زیرا او نخستین کاندیدای انتخابات بود که اسلام‌هراسی را محکوم و از حقوق مدنی مسلمانان دفاع کرد. 
 
یادآوری می‌شود؛ میشیگان یکی از ایالت‌هایی است که تعداد قابل توجهی از مسلمانان آمریکا در آن زندگی می‌کنند. اکثر مسلمانان این ایالت را اعراب تشکیل می‌دهند. همچنین 40 درصد اهالی شهر دیربورن را اعراب و مسلمانان تشکیل می‌دهند و  سندرز در سال 2016 در انتخابات درون حزبی توانست 60 درصد آرای این شهر را به دست آورد.
 
انتهای پیام
captcha