بیانیه حشد الشعبی درباره حوادث اخیر بغداد
کد خبر: 3862763
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

بیانیه حشد الشعبی درباره حوادث اخیر بغداد

گروه بین‌الملل ــ حشد الشعبی عراق طی بیانیه‌ای با اشاره به جزئیات حوادث شامگاه جمعه، 15 آذرماه، در منطقه «السنک» و میدان «الخلانی» بغداد اعلام کرد: نیروهای بسیج مردمی به درخواست مردم و به دلیل خلأ امنیتی وارد عمل شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری السومریه‌نیوز، حشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) در این بیانیه اعلام کرد: در پی حوادثی که شامگاه جمعه گذشته در میدان «الخلانی» و منطقه «السنک» رخ داد و تعدادی کشته بر جای گذاشت، ضروری می‌دانیم که حقایق را برای افکار عمومی بازگو کنیم تا ملت عزیز عراق از حقیقت آنچه رخ داده مطلع شوند و ریشه فتنه و سوءاستفاده‌ برخی گروه‌های داخلی و بین‌المللی را قطع کنند.

در این بیانیه آمده است: همگان می‌دانند که شمار زیادی از تظاهرکنندگان به ندای مرجعیت برای مقابله و طرد خرابکاران و حمایت از تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌آمیز پاسخ دادند که این موضوع باعث خشم گروه‌های خرابکار مستقر در پارکینگ «السنک» شد و آنان تلاش کردند حضور خود را با زور و ارعاب تحمیل کنند.

حشد الشعبی تأکید کرد: تعدادی از معترضان صلح‌جو با چاقو، کوکتل مولوتف و ابزارهای دیگری از سوی افراد نقابدار هدف قرار گرفتند، هدف مهاجمان به آتش کشیدن این مکان بود و خرابکاران همچنین، ۲۳ معترض صلح‌جو را ربودند.

در این بیانیه آمده است که در پی این اقدام، شماری از تظاهرات‌کنندگان  از نیروهای امنیتی و حشد الشعبی درخواست کمک خواستند که نیروهای بسیج مردمی به درخواست معترضان صلح‌جو در نتیجه خلأ امنیتی و نبود قدرت حکومت لبیک گفتند، اما معترضان و گروه حشد الشعبی با شلیک گسترده گلوله مواجه شدند که منجر به کشته‌شدن شماری از افراد شد، پس از آن برای نجات تظاهرکنندگان ربوده شده و کسانی که در داخل پارکینگ السنک به دام افتاده بودند درگیری‌های متقابلی شکل گرفت.

حشد الشعبی عراق در پایان کنترل میادین تظاهرات از سوی نیروهای امنیتی، ساماندهی اوضاع و ایجاد وضعیتی عادی و امن برای مردم را خواستار شد.

یادآور می‌شود، جمعه گذشته در پی حادثه تیراندازی در دو نقطه میدان الخلانی و منطقه السنک بغداد، هشتاد نفر جان باختند و ده‌ها نفر نیز مجروح شدند.
انتهای پیام
captcha