هشدار نسبت به فرقه‌گرایی در همایش اسلامی ترکیه
کد خبر: 3663664
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

هشدار نسبت به فرقه‌گرایی در همایش اسلامی ترکیه

گروه بین‌الملل: نمایندگان جوامع اسلامی از کشورهای مختلف جهان دیروز، 23 آبان، با حضور در همایش وحدت اسلامی در استانبول نسبت به عواقب فرقه‌گرایی و تأثیر منفی آن بر اتحاد مسلمانان هشدار دادند.

انگلیسی/ نزاع فرق اسلامی خدمت به صهیونیسم استبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ همایش بین‌المللی وحدت اسلامی با موضوع «بحران جهانی، جهان اسلام و غرب» به مدت دو روز در استانبول در حال برگزاری است.

این همایش از سوی مرکز پژوهش‌های اقتصادی و اجتماعی ترکیه با هدف بررسی مشکلات و فرصت‌های جهان اسلام و نیز وجهه مسلمانان در جهان برپا شده است.

«ریجی کوتان»، رئیس مرکز پژوهش‌های اقتصادی و اجتماعی ترکیه در این باره گفت: تمدن‌های غربی در دو قرن گذشته با تسلط بر جهان، ابتدا به اشغالگری و سپس کنترل سرزمین‌ها از طریق امپریالیسم روی آورده‌اند.

کوتان تأکید کرد: آنان از گروه‌های تروریستی مانند داعش برای طراحی دوباره ساختار خاورمیانه استفاده می‌کنند.

وی گفت: در این شرایط اختلاف و نزاع میان گروه‌های اسلامی مختلف که در حال افزایش نیز هست، در خدمت این نقشه و در خدمت رژیم صهیونیستی است.

کوتان تأکید کرد: همه مشکلات داخلی و خارجی جهان اسلام باید با وحدت ما حل و تمدن اسلامی باید برای ایجاد یک نظام عدالت محور احیا شود.

در این همایش چالش‌های مسلمانان در نقاط مختلف جهان اسلام بررسی می‌شود/.

captcha