تظاهرات مردم «بیت‌لحم» فلسطین در سالروز نکبت
کد خبر: 3296410
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴

تظاهرات مردم «بیت‌لحم» فلسطین در سالروز نکبت

گروه بین‌الملل: ساکنان شهر «بیت‌ لحم» در کرانه باختری فلسطین در آستانه شصت‌وهفتمین سالروز نکبت(مصادف با 15 می 1948) تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از «اسکای نیوز عربی»، این تظاهرات مردمی دیروز، 22 اردیبهشت‌ماه، در شهر «بیت‌ لحم» فلسطین و به مناسبت شصت‌وهفتمین سالگرد روز نکبت برگزار شد.
شهروندان بیت‌لحم در این تظاهرات بر ضرورت تمسک به حق بازگشت به شهرها و روستاهای فلسطینی که رژیم صهیونیستی در سال 1948 میلادی آنها را از این کشور جدا کرده و تحت اشغال خود در آورده است، تأکید کردند.
همچنین تظاهرکنندگان جبران خسارات و آسیب‌های مادی و معنوی که طی این سال‌ها در اردوگاه‌های داخلی و خارجی از سوی این رژیم متوجه آنان شده است، خواستار شدند.
ساکنان شهر بیت لحم با در دست داشتن پلاکاردهایی مبنی بر حق بازگشت به سرزمین خود و همچنین با حمل پرچم‌های فلسطین و نام شهرها و روستاهای اشغالی و مجسمه‌هایی به شکل کلید که نماد بازگرداندن منازل خود بود، به تظاهرات پرداختند.
نظامیان رژیم صهیونیستی در مکان تظاهرات حاضر و تظاهرات‌کنندگان را محاصره کردند تا مانع از رسیدن آنها به مسیر شهرک‌های صهیونیستی شوند.
در پانزدهم ماه می سال ۱۹۴۸میلادی حادثه‌ای در تاریخ فلسطین روی داد که روز نکبت نام گرفت. از نظر فلسطینی‌ها این روز یادآور روزهای تلخ یعنی اشغال سرزمین‌شان و مصادره اراضی و اولین موج آوارگی و اخراج بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی از خانه و کاشانه‌شان است.
هر ساله در این روز با برگزاری مراسم‌های مختلفی بر حق بازگشت فلسطینیان تأکید می‌شود.

captcha