نظام بانکی انتظارات فعالان اقتصادی را برآورده نمی‌کند
کد خبر: 3012737
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲
ابراهیم نکو:

نظام بانکی انتظارات فعالان اقتصادی را برآورده نمی‌کند

گروه اقتصاد: عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: بنده عملکرد رضایت‌بخشی برای نظام بانکی متصور نیستم؛ چراکه از سوی فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف انتظارات زیادی از نظام بانکی وجود دارد که برآورده نمی‌شوند.

ابراهیم نکو، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به بررسی عملکرد نظام بانکی در سال 93 پرداخت و اظهار کرد: جناب آقای سیف یکی از مدیران متفکر این دولت و از مدیرانی هستند که با فنون بانکداری آشنایی دارند اما امروزه برخی اتفاقات در نظام بانکی را شاهد هستیم که علی‌رغم اینکه شاید به درستی انجام می‌شود اما برخی آثار در جامعه برجای می‌گذارد که جای تأمل دارد.

به رسمیت نشناختن مؤسسات مالی و اعتباری موجب اخلال در نظام بانکی می‌شود

وی افزود: موضوع مؤسسات مالی و اعتباری که به صورت رسمی و غیررسمی فعالیت می‌کنند از مسائلی است که در سیستم بانکی مشاهده می‌شود و گاهی حاشیه‌هایی را به دنبال دارد. همین که بانک مرکزی اعلام می‌کند فعالیت این موسسات بدون مجوز انجام می‌شود، به خودی خود مختل‌کننده نظام مالی است؛ چراکه این مؤسسات از روند و برخی مجاری شناحته شده مجوز گرفته و فعالیت می‌کنند.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: حال اقدام بانک مرکزی برای به رسمیت نشناختن این مؤسسات می‌تواند موجب بی‌اعتمادی مردمی که با این مؤسسات کار می‌کنند شده و در نهایت مختل کننده فعالیت نظام بانکی شود.

نظام بانکی انتظارات فعالان اقتصادی را برآورده نمی‌کند

نکو اظهار کرد: با توجه به عملکرد جناب آقای سیف، بنده معتقدم ایشان برای سال 94 برنامه‌های مناسبی را داشته و موفقیت‌هایی را هم به دست خواهند آورد اما در حال حاضر رضایت کاملی را از عملکرد نظام بانکی متصور نیستم؛ چراکه از سوی فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف انتظارات زیادی از نظام بانکی وجود دارد.

نماینده رباط‌کریم در خانه ملت در پایان عنوان کرد: اکنون تولیدکنندگان و صاحبان صنعت انتظاراتی از نظام بانکی دارند که به درستی برآورده نمی‌شوند و این یک نقطه منفی برای نظام بانکی است. از سوی دیگر برخی فسادهای مالی که در گذشته در نظام بانکی وجود داشته است از مسائلی است که فعالیت‌های مثبت بانک مرکزی را تحت شعاع قرار داده است اما بنده معتقدم آقای سیف در تلاشند که نظام بانکی را از ایرادات گذشته رها کرده و این سیستم را سروسامان دهند.

مطالب مرتبط
captcha