نشست‌های تربيت اسلامی ويژه دانشجويان در اندونزی برگزار شد
کد خبر: 1800881
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۰

نشست‌های تربيت اسلامی ويژه دانشجويان در اندونزی برگزار شد

گروه بين‌الملل: دو نشست با موضوع تربيت اسلامی ويژه دانشجويان دختر به همت انجمن جهانی جوانان مسلمان شعبه اندونزی، در اين كشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه جنوب شرق آسيا به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی انجمن جهانی جوانان مسلمان، «باسل بن عبد الرحمن»، از مسئولان انجمن جهانی جوانان مسلمان در اين باره گفت: نخستين نشست با حضور 40 دانشجو در جاكارتا، پايتخت اندونزی و دومين نشست نيز در شهر «كيبومن» و با حضور 55 تن از دانشجويان برگزار شد.
مؤسسه «اخوة المسلمة» و مؤسسه «ابن عباس» در برگزاری دومين نشست اندونزی همكاری داشتند و اين نشست سه روز به طول انجاميد.
در اين نشست‌ها مسائل مربوط به زنان مسلمان و نقش آنان در تبليغ دين در جامعه برررسی شد و برگزاری دوره‌های تفريحی و فرهنگی از برنامه‌های حاشيه‌ای نشست‌های مذكور بود.
نشر ارزش‌ها و انديشه اسلامی صحيح ميان دانشجويان دختر با اهتمام به نقش مهم آنان در تربيت نسل‌های آينده، تقويت آگاهی فرهنگی دانشجويان نسبت به مسائل مربوط به اسلام و مسلمانان و تلاش برای فهم اصول و آموزه‌های اسلامی از اهداف برگزاری اين نشست‌ها بود.
حفظ دانشجويان از به دام افتادن در افكار و جهت‌گيری‌های مخالف با اسلام، چگونگی نشر فرهنگ حجاب در مدارس و دانشگاه‌ها و آشنايی با مشكلات دانشجويان و زنان جامعه اسلامی اندونزی از ديگر اهداف اين نشست‌ها عنوان شد.
captcha