نمایشگاه عکس آداب و رسوم مسلمانان روسیه در قاهره برگزار می‌شود
کد خبر: 4210735
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸

نمایشگاه عکس آداب و رسوم مسلمانان روسیه در قاهره برگزار می‌شود

نمایشگاه عکسی با عنوان «سنت‌های اسلامی در روسیه» در قاهره پایتخت مصر برگزار می‌شود.

نمایشگاه عکس آداب و رسوم مسلمانان روسیه در قاهره برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا به نقل از الاسبوع، مراد گاتین، مدیر مراکز فرهنگی روسیه در مصر، نمایشگاه عکس «سنت‌های اسلامی در روسیه» را روز پنجشنبه 18 آوریل در سالن نمایشگاهی مرکز فرهنگی روسیه در قاهره افتتاح می‌کند.

این نمایشگاه با نظارت اداره مذهبی مسلمانان روسیه و مجلس شورای مفتیان با حضور هیئتی از اداره امور دینی روسیه متشکل از روشن ابیاسوف، معاون اول شورای مفتیان روسیه و رئیس اداره مذهبی مسلمانان این کشور، رینات ابیانوف، مدیر بخش فرهنگ معنوی مسلمانان روسیه، الشات صلاح الدینوف، مدیر انتشارات «اقرا»، و چولپان شرف الدینوا، هنرمند و عضو اتحادیه هنرمندان روسیه و تاتارستان برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه تصاویری زنده از فعالیت‌های اداره امور دینی مسلمانان روسیه به نمایش گذاشته خواهد شد. از جمله تصویر دیدار ولادیمیر پوتین از مسجد جامع شهر تاریخی دربند در داغستان که یکی از قدیمی‌ترین مساجد است و در آنجا قرآنی به رئیس جمهور روسیه هدیه شد.

نمایشگاه عکس آداب و رسوم مسلمانان روسیه در قاهره برگزار می‌شود

مراد گاتین، مدیر مراکز فرهنگی روسیه در مصر با اشاره به اینکه این نمایشگاه فرصتی برای آشنایی با میراث فرهنگی و تاریخی مسلمانان روسیه است، تصریح کرد: این نمایشگاه در 8 بخش برگزار می‌شود و تصاویری از فعالیت‌های مسلمانان روسیه از جمله برگزاری مسابقات حفظ قرآن و آموزش دوره‌های آموزشی برای افراد نابینا و کم بینا، آموزش خواندن قرآن به خط بریل، صنایع دستی مسلمانان روسیه و بازدیدهای شیخ راوی عین‌الدین مفتی روسیه از کشورهای مختلف اسلامی در آن به نمایش گذاشته خواهد شد.

در این نمایشگاه همچنین تصاویری از همکاری بین اداره امور دینی مسلمانان روسیه و مصر در سطوح رسمی و جامعه مدنی را عرضه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha