امیدرضا رحیمی: امیدوارم در مقابل لطف ایرانیان قرآن‌دوست سربلند باشم
کد خبر: 4201005
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲
اجرای حافظ ایرانی در فینال مسابقات

امیدرضا رحیمی: امیدوارم در مقابل لطف ایرانیان قرآن‌دوست سربلند باشم

نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ قرآن چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، پس از ارائه خود گفت: هر آنچه که در توان داشتم را ارائه کردم و امیدوارم در برابر الطاف ایرانیان قرآن‌دوست سربلند باشم.

امیدرضا رحیمی: امیدوارم در برابر الطاف ایرانیان قرآن‌دوست سربلند باشمامیدرضا رحیمی؛ نماینده جمهوری اسلامی ایران در مرحله نهایی بخش حفظ  چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، ساعتی قبل محفوظات خود را در این دوره از مسابقات ارائه کرد و پاسخگوی سه پرسش از سوی شهریار پرهیزکار از داوران بخش حفظ بود.

این حافظ روشندل در پایان ارائه خود در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: از سوره‌های انعام، مریم(س) و حشر سه پرسش از من به عمل آمد که تمام تلاش خود را کردم تا به بهترین نحو ممکن آنها را ارائه کنم. البته متأسفانه در قرائت سوره حشر دچار یک اشتباه و فراموشی شدم که داور محترم آن را به من متذکر شد.

رحیمی ادامه داد: این اتفاق بیش از همه برای خودم جای تعجب داشت، چرا که من سوره حشر را بیشتر از سوره‌های دیگر تمرین کرده و وقت زیادی به آن اختصاص داده بودم؛ امیدوارم که در مقابل ابراز لطف ایرانیان قرآن‌دوست سربلند بیرون بیایم.

وی سطح این دوره از مسابقات را به ویژه در رشته حفظ بسیار مترقی دانست و گفت: همه کشورها بی‌اغراق قدرتمند به این بخش وارد شده‌اند و من هر چه در توان داشتم، ارائه کردم و منتظرم تا رأی داوران اعلام شود.

همچنین معتز آقایی استاد راهنمای نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ این دوره از مسابقات به ارزیابی ارائه امیدرضا رحیمی پرداخت و گفت: اجرای بسیار عالی را از حافظ قرآن در این دوره از مسابقات شاهد بودم که اگر بگویم زیباترین صوت و لحن این دوره از مسابقات از سوی ایشان ارائه شد، صحبتی به گزافه نکرده‌ام.

وی ادامه داد: امیدرضا رحیمی عقبه بسیار غنی در زمینه لحن دارد و این اشتباهی هم که رخ داد، مشکل فنی نبود بلکه جو مسابقات و فشار عصبی که ممکن است برای هر یک از متسابقان پیش بیاید، در یک آن موجب فراموشی این حافظ کل قرآن شد، چرا که خود از نزدیک شاهد بودم که این حافظ روشندل 40 شب بود که مرتباً سوره حشر را مرور می‌کرد و مراقبات لازم را به عمل آورده بود.

این پیشکسوت قرآنی در پایان گفت: اتفاقی که امروز برای رحیمی افتاد قابل اغماض است همچنانکه این اتفاق ممکن است برای همه حافظان حتی در سطح عالی و ممتاز بیفتد، اما بروز آن هیچ چیزی از ارزش‌های او کم نخواهد کرد چرا که او در اجرای قبل بیشترین نمره را در تجوید و فصاحت آورده بود آن هم در مقایسه با رقبایی که مدعیان بزرگ این دوره از مسابقات هستند.

یادآور می‌شود، آئین افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه، ۲۶ بهمن‌ماه همزمان با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در بخش آقایان و پسران در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل طی ۲۷ بهمن تا ۱ اسفندماه، بعد از ظهرها از ساعت ۱۵ تا ۲۱ و در بخش بانوان و دختران در رشته‌های قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن طی ۲۸ تا ۳۰ بهمن صبح‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ برگزار می‌شود.

مراسم اختتامیه و اعلام نفرات برتر دوم اسفندماه با حضور رئیس‌جمهور از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در همین محل برگزار شده و روز پنجشنبه، سوم اسفندماه، متسابقان به همراه اعضای هیئت داوران این دوره به محضر رهبر معظم انقلاب می‌رسند.

مخاطبان ایکنا تا پایان این رقابت‌ها می‌توانند از طریق پرونده ویژه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران این رویداد را پیگیر باشند.

انتهای پیام
captcha