ایثار رزمندگان مقاومت از اصلی‌ترین آموزه‌های قرآنی است
کد خبر: 4200949
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
داور لبنانی بخش بانوان مسابقات قرآن:

ایثار رزمندگان مقاومت از اصلی‌ترین آموزه‌های قرآنی است

فاطمه علوش با اشاره به حجم انبوه اخباری که از رشادت اهالی غزه و رزمندگان مقاومت در راه نبرد با دشمن صهیونیستی می‌شنویم تأکید کرد: تعالیم و آموزه‌های قرآن همگی منهج و درس برای جهادگران در راه خدا بوده و ایثار رزمندگان مقاومت از اصلی‌ترین آموزه‌های قرآنی است.

«فاطمه علوش» دانش‌آموخته زبان و ادبیات فرانسه و مدرس حفظ و تجوید قرآن کریم از لبنان، که در بخش بانوان چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به عنوان داور حضور یافته است، در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدای غزه و همچنین تمام شهدای مقاومت در لبنان، ایران، یمن، عراق و سوریه، با مردم شجاع و مقاوم غزه و همچنین نیروهای مقاومت در لبنان و کشورهای حامی مقاومت اعلام همبستگی کرد و گفت: خداوند خالص‌ترین بنگان خود را انتخاب می‌کند و شهادت، رحمت و فضیلتی برای بندگان مخلص او است. شهدا به حکم قرآن نزد پروردگارشان زنده‌اند و روزی می‌گیرند. «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ: هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏‌اند مرده مپندار بلكه زنده‏‌اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى‌‏شوند»(آل عمران/۱۶۹).

وی با اشاره به حجم انبوه اخباری روزانه که از رشادت و ایثار اهالی غزه و رزمندگان مقاومت در راه نبرد با دشمن صهیونیستی می‌شنویم گفت: آزادگان جهان از تمام نقاط جهان نسبت به این حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه غزه اندوهگین و متأثر شده‌اند و در عین حال برخی حکومت‌های منفعل عرب هیچ حسی نسبت به برادران مسلمان و عرب خود در فلسطین ندارند و برایشان اهمیتی ندارد که چه بر سر اهالی غزه آمده است.

انتخاب شعار مسابقات قرآن ایران تحسین‌برانگیز است

علوش با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ: اى كسانى كه ايمان آورده‏‌ايد اگر خدا را يارى كنيد ياريتان مى‌كند و گام‌هايتان را استوار مى‌دارد»(سوره محمد/۷) افزود: از خداوند متعال مسئلت داریم که امت فلسطین را ثابت قدم گرداند و در راه آزادسازی سرزمین خود موفق و پیروز فرماید.

این داور مسابقات قرآن در ادامه خاطرنشان کرد: هم‌زمان با چنین شرایطی در سرزمین فلسطین شاهدیم که برادرانمان در ایران اسلامی در اقدامی تحسین‌برانگیز متوجه این نکته بوده و چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را با شعار «کتاب واحد، امت واحده، کتاب مقاومت» برگزار می‌کنند چراکه تعالیم و آموزه‌های قرآن همگی منهج و درس برای جهادگران در راه خدا بوده و ایثار رزمندگان مقاومت از اصلی‌ترین آموزه‌های قرآنی است و خداوند متعال نیز توفیق داده که ما زیر پرچم قرآن در خدمت قرآن کریم و اهالی قرآن باشیم و برای همه شرکت‌کنندگان در این مسابقات نیز موفقیت را از خداوند منان خواستاریم.

وی در خصوص فعالیت‌های خود در لبنان اظهار کرد: من مدرس قرآن کریم در جنوب لبنان هستم و از زمان شیوع کرونا به صورت آنلاین در حال تدریس قرآن هستم و انشاءالله به صورت حضوری نیز تدریس خواهم کرد.

این داور لبنانی در زمینه چگونگی شروع فعالیت‌های قرآنی خود بیان کرد: من ازدواج کرده و دارای 5 فرزند هستم و پس از اینکه دخترانم ازدواج کردند، به قرآن روی آورده و با تجوید آغاز کردم و از دوره متوسط آغاز کرده و سپس به مرحله عالی و آموزش صوت و لحن رسیدم و تا کنون نزد 7 معلم قرآن آموزش دیده‌ام.

انتخاب شعار مسابقات قرآن ایران تحسین‌برانگیز است

علوش درباره رشته‌ای که در این مسابقات مشغول به داوری است، نیز گفت: من در رشته صوت و لحن در این مسابقات داوری می‌کنم و صوت و لحن را از طریق جمعیت قرآن کریم در لبنان فرا گرفتم؛ این جمعیت نخستین خانه من در یادگیری صوت و لحن قرآن بود که من از این جمعیت بسیار تشکر می‌کنم.

وی دومین استاد صوت و لحن خود را استاد «زینب آقایی» از ایران دانست و گفت: ایشان در زمانی که به لبنان آمده بود، تقریباً 4 بار در سال دوره‌های آموزشی فشرده‌ای در بیروت برگزار کرد و من در این دوره‌ها شرکت کردم.

این داور لبنانی درباره فعالیت‌های کنونی خود در لبنان اظهار کرد: در حال حاضر به صورت آنلاین دروس تجوید و حفظ قرآن را تدریس می‌کنم.

فاطمه علوش در زمینه سطح فعالیت‌های قرآنی بانوان شیعه و سنی در لبنان نیز بیان کرد: بانوان لبنانی بحمدالله فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه یادگیری قرآن دارند و از کلاس‌های آموزشی قرآن استقبال فراوانی می‌کنند.

چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران از ساعت ۱۵ جمعه، ۲۶ بهمن‌ماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شد و تا فردا، دوم اسفندماه که زمان برگزاری مراسم اختتامیه این رویداد است، ادامه خواهد داشت.

این مسابقات در بخش برادران (بزرگسالان و دانش‌آموزی) در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل از ۲۷ بهمن تا اول اسفندماه جاری، بعد از ظهرها از ساعت ۱۵ تا ۲۱ و در بخش بانوان (بزرگسالان و دانش‌آموزی) در رشته‌های قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن طی ۲۸ تا ۳۰ بهمن صبح‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ برگزار شده است.

مراسم اختتامیه و اعلام نفرات برتر دوم اسفندماه با حضور رئیس‌جمهور از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در همین محل برگزار شده و پنجشنبه، سوم اسفندماه، متسابقان به همراه اعضای هیئت داوران این دوره به محضر رهبر معظم انقلاب می‌رسند.

مخاطبان ایکنا تا پایان این رقابت‌ها می‌توانند از طریق پرونده ویژه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران این رویداد را پیگیر باشند.

گفت‌وگو: اشرف بصیری

ترجمه: فرشته صدیقی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha