چرا باید در انتخابات شرکت کرد
کد خبر: 4198359
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸
حبیب‌زاده پاسخ داد:

چرا باید در انتخابات شرکت کرد

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ضرورت تحقق مشارکت حداکثری تأکید کرد که اهمیت و ضرورت شرکت در انتخابات به واسطه تأثیر آن در ارتقای امنیت ملی و دفع تهدیدات است.

قاسم حبیب زاده

قاسم حبیب‌زاده، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با ایکنا، درباره نقش مشارکت حداکثری در تأمین امنیت ملی گفت: دشمنان ایران اسلامی از همان ابتدا تلاش کرده‌اند این کشور را به خود وابسته کنند و تحت اشغال درآورند  ولی به خاطر ماهیت انقلاب اسلامی و اقتدار نظام تمامی معادلات دشمن برهم ریخته شده و دشمن در تحقق خواسته‌های شومش موفق نشده‌ است.

وی با بیان اینکه ایالات متحده آمریکا تجربه شکست‌های بسیاری را در برابر ملت ایران دارد، اظهار کرد: ایالات متحده آمریکا در برابر نظام‌هایی که پشتوانه مردمی داشته‌اند شکست سنگینی را تجربه کرده که به عنوان مثال در این رابطه باید به شکست سنگین این کشور در برابر ویتنام اشاره کنم؛ در اصل آمریکایی‌ها در جنگ با ویتنام به مردم این کشور باختند چون وقتی به ویتنام حمله کردند با مقاومت شدید مردم مواجه شدند.

پشتوانه مردمی نظام؛ دفع‌کننده تهدیدات

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: با توجه به تقابل شدیدی که امروزه میان جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا وجود دارد، بهترین ابزار سنجش قدرت جمهوری اسلامی ایران، «پشتوانه مردمی» آن است و در این شرایط با مشارکت حداکثری در انتخابات می‌توان این ابزار سنجش را نمایان و به معرض نمایش گذاشت.

وی افزود: در واقع با مشارکت حداکثری در انتخابات می‌توان به آمریکایی‌ها و متحدانش این نکته را فهماند که در صورت مواجهه با جمهوری اسلامی ایران با مردم ایران روبرو می‌شوند و این ملت ایران هستند که با اهداف شوم آمریکا مقابله خواهند کرد.

حبیب‌زاده به انگاره‌های غلط در رابطه با عدم مشارکت در انتخابات اشاره و تأکید کرد: برخی فکر می‌کنند اگر در انتخابات مشارکت نکنند شاید مشکلات حل و برخی امور اصلاح شود ولی این یک انگاره و باور غلط و اشتباه است چون امکان دارد این عدم حضور منجر به نتیجه عکس شود. یکی از از نتایج قهر با صندوق‌های رأی این است که دشمن به این باور خواهد رسید که میان ملت و حاکمیت شکاف ایجاد شده و این به دلیل و پشتوانه‌ای برای انجام عملیات‌های بعدی علیه کشور تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه با مشارکت حداکثری امنیت ملی را با هزینه بسیار کمتر می‌توان تأمین کرد، گفت: امنیت کشور در گرو حضور مستمر مردم در همه حوزه‌هاست و امنیتی که امروز تجربه می‌کنیم، نتیجه همین باور است. اگر مشارکت حداکثری رقم نخورد هم امنیت ملی آسیب می‌بیند و هم اینکه دشمن نسبت به تشدید تحریم‌ها ترغیب شده و دست به اقدامات دیگر می‌زند.

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات ضامن امنیت و بقای کشور است و قطعاً سایه جنگ و هرگونه تهدیدی را از سر کشور باز خواهد کرد.

نقش کارگزاران نظام در تحقق مشارکت حداکثری

حبیب‌زاده با اشاره به نقش کارگزاران نظام در افزایش مشارکت حداکثری گفت: کارگزاران نظام باید در حوزه خدمات‌رسانی نهایت تلاش خود را به کار بگیرند و از اتخاذ تصمیماتی که اثرات مخرب بر کشور دارند پرهیز کنند. همچنین لازم است که کارگزاران، دست‌های پنهانی را که این روزها به دنبال افزایش قیمت‌ها و ایجاد تلاطم در بازار هستند، شناسایی کرده و با آنها برخورد جدی به عمل آورند.

وی در پایان در خصوص نقش خواص و نخبگان برای تشویق مردم به مشارکت حداکثری گفت: خواص و نخبگان در این ایام باید روشنگری خوبی را در جامعه نسبت به ضرورت‌ها و نتایج مثبت مشارکت حداکثری انجام دهند و از طریق جهاد تبیین، سؤالات و ابهامات مردم را پیرامون هدف و چرایی رأی دادن و حضور در انتخابات پاسخ داده و برطرف کنند.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha