شهیدپروری از طریق توسعه معارف قرآنی محقق می‌شود
کد خبر: 4197669
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
امیرحسین قاضی‌زاده:

شهیدپروری از طریق توسعه معارف قرآنی محقق می‌شود

رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: وظیفه ما شاهدپروری و شهیدپروری است که این مهم از طریق توسعه معارف قرآنی محقق می‌شود.

معاون رئیس جمهور گفت: وظیفه ما شاهد پروری و شهید پروری است که این مهم از طریق توسعه معارف قرآنی به عمل می آید.به گزارش ایکنا از خراسان رضوی از خراسان رضوی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران، امروز ۱۴ بهمن‌ماه، در مراسم افتتاحیه سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کشوری که در اداره کل تبلیغات اسلامی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید: «قد جاءکم من الله نور و کتاب مبین؛ فلسفه نور در این آیه، نور ولایت و امامت است.» فطرت انسان سعادتطلبی است. انسان راه رستگاری را پیدا می کند و به سعادت ابدی خواهد رسید.

وی در مورد پیدا کردن مسیر موفقیت با استفاده از قرآن، بیان کرد: انسان جاودانه‌طلب است، این جاودانگی را در خیر می‌خواهد و دنبال خیر مطلق است و رسیدن به این خیر مسیری دارد. این مسیر نیاز به راهنما دارد و هرکسی نمی‌تواند این مسیر را بپیماید. به تعبیر مقام معظم رهبری که می‌فرمایند: شما از دور قله را می‌بینید و می‌خواهید به آن برسید». اولا اینکه می‌خواهید از کدام مسیر بروید، زیرا هر راهی به قله ختم نمی‌شود و ممکن است به بیراهه کشیده شوید. در بین راه بعضا پرتگاه وجود دارد و یا راه باریک می‌شود و نیاز است که استادی دست ما را بگیرد و از آن راه عبور دهد. این استادی برای این است که انسان در مسیر صحیح قرار گیرد و راه را به سلامت جسمی و روانی طی کند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: خداوند متعال می‌فرماید: «من به شما نور و کتاب را می‌دهم و اگر در مسیر این دو قرار گرفتید، به شما سلامتی را می‌دهم و اگر قرار نگرفتید، دچار شقاوت خواهید شد.» برای تبعیت از کتاب قرآن نیازمند درک مفاهیم آن هستیم. ضمن اینکه خواندن قرآن خود ثواب دارد، باید مفاهیم آن را نیز متوجه شد. همچنین عمل به قرآن از طریق تدبر در قرآن حاصل می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: بعضی از مؤمنان که مثل شما تخصصی‌تر کار می‌کنید، باید راهنما و راهبر دیگران نیز باشید و عوام را با سبک زندگی قرآنی آشنا کنید. وظیفه ما شاهدپروری و شهیدپروری است که این مهم از طریق توسعه معارف قرآنی به عمل می‌آید. اگر امروزه در جامعه انحرافاتی مشاهده می‌شود، نتیجه دور شدن مردم از همین معارف قرآنی است.

وی با اشاره به موضوع قرآن، بیان کرد: مفهموم و موضوع قرآن توحید است. انسان باید خداوند را مطلق العنان بداند و خود را نزد او پاسخگو بداند. قرآن کریم آمده تا انسان را نسبت به خداوند مسئول بار بیاورد. وقتی این مسئولیت‌ها را پذیرفت، خداوند آن بنده را می‌پذیرد.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: این سبک زندگی نیازمند توسعه مفاهیم قرآنی است و این توسعه مراحلی دارد که آن مراحل اعم از آشنایی با علم قرائت، آشنایی با زبان عرب و اهل تفکر بودن و... است. خداوند قرآن را برای هدایت و فهمیدن عموم مردم نازل کرده و فهمیدن همراه با تدبر و مرور نه قرائت و عبور‌ است.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: بنا به توصیه‌هایی که به ما شده است باید یک صفحه قرآن در طی روز بخوانیم که می‌توان در طی یک روز به کلمات آن یک صفحه بیاندیشیم و تدبر کنیم و این امر به مرور زمان در زندگی ما موثر خواهد بود. انسان که اهل قرآن باشد خداوند نیز از او در برابر خطرات، صیانت و حفاظت خواهد کرد.

وی با اشاره به جایگاه و مسئولیت خانواده‌های شهدا و ایثارگران یاد آوردی کرد: من خانواده‌های شهدا را در زندگی خودشان دعوت شده به جهاد فی سبیل‌الله می‌بینم، زیرا هرکسی توفیق ندارد و این اقشار دعوت شده هستند. شما تابلوی تمام عیار هستی‌شناسی پدرانتان هستید و مسئولیت ارائه این نوع زندگی به جامعه را نیز خواهید داشت. امید است قرآنیان نیز بتوانید نگاه تربیتی مبتنی بر قرآن را به جامعه عرضه کنید که آثار عمیقی در زندگی دارد و این مسابقات نیز در عرصه‌های بزرگ‌تر تداوم داشته باشد.

انتهای پیام
captcha