آغاز رقابت 200 متسابق در مرحله کشوری مسابقات قرآن بنیاد شهید
کد خبر: 4197656
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰

آغاز رقابت 200 متسابق در مرحله کشوری مسابقات قرآن بنیاد شهید

همزمان با مراسم افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کشوری خانواده‌های شهدا و ایثارگر رقابت 200 متسابق در این دوره از مسابقات آغاز شد.

مسابقات قرآنبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط‌عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، سیدمحمدصادق هاشمی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز 14 بهمن ماه، در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کشوری که در اداره کل تبلیغات اسلامی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: شاید به برخی دلایل و به دلیل تبلیغات دشمنان، جامعه پذیرای برخی سخنان نباشد، اما جامعه ایثارگری که همه زندگی خود را فدای کشور و نظام اسلامی کرده‌اند، همچنان خط قرمز مردم هستند.

وی ادامه داد: خانواده معظم شهداء، به عنوان جامعه هدف ایثارگری در بنیاد شهید و امور ایثارگران در خط مقدم مبارزه با مستکبران قرار دارند و در این میان اقشار قرآنی یعنی شما شرکت‌کنندگان در مسابقات کشوری قرآن مورد اعتماد آحاد مختلف جامعه در موضوعات اجتماعی همچون انتخابات هستید.

هاشمی بیان کرد: هم‌اینک و با توجه به تحولات اخیر منطقه و وارد آمدن تلفات به نیروهای آمریکایی، شاهد تهدیدهای جدید آن‌ها علیه کشورمان هستیم و بدون شک مشارکت گسترده همه آحاد مختلف مردم در انتخابات پیش رو، بهترین پاسخ به تهدیدهای دشمنان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی حسن‌زاده نامقی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، در ادامه، گفت: برنامه درازمدت قرآنی در کشور، تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن است و هم اکنون نیز سالانه 1000نفر در طرح حفظ قرآن حرم مطهر رضوی شرکت می‌کنند. توجه به قرآن و مفاهیم آن در جامعه ایثارگری که آمیخته به معارف قرآنی است، از برنامه‌های محوری این نهاد است.

وی ادامه داد: در سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه خانواده شهداء و ایثارگران در مشهد، ۳۵۰ نفر از منتخبان کشوری طی ۲ روز در رشته‌های قرائت و حفظ پنج، ۱۰، ۲۰ جزء و کل قرآن با هم رقابت کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی بیان کرد: این دوره از مسابقات قرآن در بخش آقایان باحضور حدود ۲۰۰ نفر از خانواده شهداء و ایثارگران، از امروز 14 بهمن ماه آغاز و تا 16 بهمن ادامه خواهد یافت.

گفتنی است؛ این دوره از مسابقات که مدعوین برگزیده مرحله کشوری ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در رشته های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم و قرائت تحقیق ویژه گروه‌های فرزندان ۱۳ تا ۱۸ سال، گروه فرزندان ۱۸ سال و بالاتر گروه همسران شاهد، جانبازان و آزادگان و گروه ایثارگران است.

انتهای پیام
captcha