سفره یلدای نیازمندان بیرجندی رنگ مهربانی گرفت
کد خبر: 4189373
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸

سفره یلدای نیازمندان بیرجندی رنگ مهربانی گرفت

یلدا همیشه با خود شادی می‌آورد، شادی از اینکه قرار است دور هم جمع شویم و هندوانه و انار و آجیل بخوریم و در بلندترین شب سال، حافظ‌خوانی کنیم، اما یلدای عده‌ای، رنگ پریده است؛ انار زندگی این افراد آن‌قدر سرخ نیست. خانواده‌های نیازمند و کم‌بضاعتی هستند که به‌دلیل گرانی‌ها، قادر نیستند حتی یکی از تنقلات این شب را تهیه کنند و به ناچار از این دورهمی‌های کوچک محروم می‌شوند.

یلدای مهربانیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از مرکز نیکوکاری رسانه یاران خراسان‌جنوبی، چند سالی است که جمعی از نیکوکاران و گروه‌های جهادی در آستانه شب یلدا، با تقسیم مهربانی‌ها و سبدهای هدیه یلدایی، محفل خانواده‌های نیازمند را در این شب‌های سرد، گرم کرده‌اند و این کمک‌های مؤمنانه موجب شده تا پویش یلدای مهربانی هر سال به همت مرکز نیکوکاری رسانه یاران خراسان‌جنوبی و گروه جهادی شهید فرهادی بسیج رسانه استان اجرا شود.

زینب رمضانی، رئیس هیئت عامل مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان‌جنوبی در این رابطه گفت: نخستین مرکز تخصصی رسانه یاران مهرماه ۹۸ با حضور رئیس کمیته امداد کشور افتتاح شد و در این مدت، فعالیت‌هایی با کمک خیرین و با همکاری خبرنگاران به جامعه هدف ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه خدمات مختلفی در قالب پویش‌های متعدد در طول این مدت به خانواده‌های نیازمند ارائه شده است، افزود: پویش «قلم مهربانی» با هدف تأمین لوازم‌التحریر و کفش دانش‌آموزان نیازمند، «سبد مهربانی» به‌منظور تأمین سبد مواد غذایی و توزیع آن بین نیازمندان، «گرمای مهربانی» به‌منظور تهیه لباس گرم ویژه دانش‌آموزان مناطق محروم اجرا شده است.

رمضانی با اشاره به اینکه امسال چهارمین پویش یلدای مهربانی طبق سنوات گذشته به همت مرکز نیکوکاری رسانه یاران خراسان‌جنوبی با همکاری گروه جهادی شهید فرهادی بسیج رسانه و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برگزار شد، گفت: هدف از اجرای این طرح تأمین لوازم گرمایشی و لباس گرم برای خانواده‌های نیازمند است.

وی بیان کرد: در شب یلدا ۵۰ بسته غذایی و یلدایی شامل میوه، شیرینی، تخمه و اقلام خوراکی تهیه شده که در بین خانواده‌های کم‌برخوردار و ایتام توزیع شد.

رئیس هیئت عامل مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان‌جنوبی ارزش ریالی هر بسته غذایی و یلدایی را ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: همچنین کفش و لباس گرم نیز با همت خیران در بین نیازمندان توزیع شد.

انتهای پیام
captcha