دانمارک قانون ممنوعیت هتک حرمت قرآن را تصویب کرد
کد خبر: 4186537
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳

دانمارک قانون ممنوعیت هتک حرمت قرآن را تصویب کرد

پارلمان دانمارک امروز پنجشنبه قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن هتک حرمت کتب آسمانی ازجمله قرآن کریم ممنوع است.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی ۲۱، پارلمان دانمارک امروز پنجشنبه قانونی را تصویب کرد که  بر اساس آن «رفتار نامناسب» با کتب و متون آسمانی را ممنوع و سوزاندن قرآن را عملاً ممنوع می‌کند.

هتک حرمت مکرر ساحت مقدس قرآن کریم و مقدسات اسلامی در دانمارک و چند کشور اروپایی دیگر در ماه‌های اخیر  خشم  مسلمانان و کشورهای اسلامی را برانگیخت.

پارلمان 179 عضوی دانمارک لایحه منع «رفتار نامناسب با متون دارای اهمیت دینی مهم برای جوامع دینی» را  با 94 رأی موافق در مقابل 77 رأی مخالف به تصویب رساند.

یتر هوملگارد، وزیر دادگستری دانمارک در آگوست گذشته گفته بود: «قرآن‌سوزی‌های اخیر بر تهدیدهای کنونی تأثیر دارد. ما در وضعیت خطرناکی هستیم و برای مقابله با تهدیداتی که دانمارک با آن مواجه است نیاز به کنترل شدید مرزهای دانمارک داریم».

کشورهای سوئد، دانمارک و هلند طی یکی دو سال اخیر بارها صحنه جرایم اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم از سوی عناصر افراطی بودند که غالباً مقابل ساختمان سفارتخانه‌های کشورهای اسلامی دست به این جرم می‌زدند که با واکنش خشم مسلمانان روبه رو شده است و به دنبال آن دیپلمات‌های کشورهای اروپایی مذکور در کشورهای اسلامی فراخوانده شدند و در مقابل برخی کشورهای اسلامی هم دیپلمات‌های خود را از این کشورهای اروپایی فرامی‌خواندند.

مقامات سوئدی نیز در حال بررسی راه‌هایی برای مقابله با هتک حرمت قرآن کریم هستند.

انتهای پیام
captcha