فراهم‌آوری مقدمات برای تشکیل کانون‌های قرآن و عترت بسیج دانشجویی + صوت
کد خبر: 4178439
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
بابایی خبر داد:

فراهم‌آوری مقدمات برای تشکیل کانون‌های قرآن و عترت بسیج دانشجویی + صوت

مقدمات تشکیل کانون‌های قرآن و عترت بسیج دانشجویی با نظارت مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی کشور در حال فراهم شدن است.

سازمان بسیج دانشجوییمحمد بابایی؛ مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: در مواجهه با قرآن و فعالیت‌های قرآنی دیدگاه تخصصی و عمومی تؤامان وجود دارد؛ نگاه تخصصی و تدبری به قرآن در محیط‌های دانشگاهی و مراکز آموزش عالی از سوی برخی تشکل‌ها همچون مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت(ع) دانشگاه تهران در حال انجام و پیگیری است.

وی ادامه داد: هر چند که این ساختار یعنی مدرسه قرآن و عترت الگوی خوبی برای ایجاد مراکزی مشابه در سایر دانشگاه‌ها محسوب می‌شود، اما باید این مسئله را در نظر گرفت که همه دانشگاه‌ها نه از نظر امکانات و نه از نظر تأمین نیروی انسانی در چنان سطحی نیستند که بتوان برای آنها چنین ساختاری تعریف کرد، اما به هر حال می‌توان پیگیر موضوعات و مباحث عمومی در حوزه قرآن در آنها بود.

بابایی با اشاره به اینکه عمده فعالیت‌های مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی کشور بر مسائل عمومی قرآن در دانشگاه‌ها، متمرکز خواهد بود، گفت: متأسفانه فضای دانشجویی و محیط‌های آموزشی مراکز آموزش عالی از قرآن و مباحث تبلیغی و ترویجی قرآن به دور مانده‌اند و لذا یکی از برنامه‌های ما ایجاد شرایطی است تا قرابتی بیشتر میان دانشجو و مباحث و فعالیت‌های قرآنی ایجاد شود.

کد

بابایی تصریح کرد: در همین راستا یکی از برنامه‌های ما در این مرکز، تربیت مدیر امور قرآنی است؛ به هر حال مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی کشور در هر استان یک مدیر امور قرآنی ناحیه دارد که درصدد آموزش و تربیت ایشان هستیم و رایزنی‌هایی نیز با سازمان تبلیغات اسلامی صورت گرفته است که برای آنها گواهینامه صادر شود که البته این مرکز به شکل داخلی هم گواهینامه و هم حکم مأموریت برای آنها صادر خواهد کرد.

وی در پایان گفت: به موازات این اقدام، 100 دانشگاه مادر در سراسر کشور که حوزه مقاومت این مرکز خواهند بود، انتخاب کرده و از هر کدام از آنها یک نفر، مورد گزینش و مصاحبه قرار داده و برای آموزش به تهران اعزام خواهند شد که این امر مقدمه‌ای برای تشکیل کانون‌های قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی کشور در آینده خواهد بود.

انتهای پیام
captcha