موقوفات امانتی در دست مسؤلان هستند
کد خبر: 4172856
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸

موقوفات امانتی در دست مسؤلان هستند

فرماندار سنندج گفت: موقوفات امانتی در دست مسؤلان هستند که باید با نظارت و ارزیابی دقیق بر هزینه کرد آن هم اعتمادسازی در این بخش صورت گیرد و هم در جای خود بکارگیری شود و از دست ‌درازی در آن جلوگیری نشود.

دیدار رئیس اوقاف و امور خیریه با فرماندار سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، حسن عسکری، فرماندار سنندج امروز، 11 مهر در دیدار با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سنندج به مناسبت هفته وقف، گفت: وقف سنت حسنه و اثرگذاری است که مورد تأکید دین مبین اسلام بوده و منشا خیر و برکت بسیاری بوده است.

وی مردم کردستان و به ویژه شهروندان سنندجی را انسان‌های دیندار و نوع دوستی ذکر کرد و افزود: در امر وقف شهرستان سنندج در سطح کشور از شهرهای برتر است چراکه موقوفه‌های بسیاری در این شهرستان وجود دارد.

فرماندار سنندج تأکید کرد: موقوفات امانتی در دست مسؤلان هستند که باید با نظارت و ارزیابی دقیق بر هزینه کرد آن هم اعتمادسازی در این بخش صورت گیرد و هم در جای خود بکارگیری شود و از دست ‌درازی در آن جلوگیری نشود.

وی عملکرد اداره اوقاف در شهرستان سنندج را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اداره اوقاف امانت‌دار صدیقی در قبال موقوفات بوده و تاکنون قدم‌های خیر و مثبتی در این مجموعه برداشته شده است که جا دارد با برنامه‌ریزی و آینده‌نگری دقیق وظایف بهتر دنبال شود.

عسکری با تأکید بر اینکه باید مانند گذشته برای رفع مشکلات مساجد روستایی مساعدت شود، یادآور شد: تلاش برای رفع مشکلات مردم و اعتمادسازی، دستاوردهای مثبتی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در جامعه خواهد داشت.

آرمان شریفی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج مسئولیت حفظ و نگهداری موقوفات سه شهرستان سنندج، کامیاران و دیواندره را برعهده دارد، گفت: ۸۰۰ موقوفه با پنج هزار و ۴۰۰ رقبه در زیر مجموعه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج می‌باشد.

وی افزود: ۳۰ درصد اراضی داخل شهر سنندج در حال حاضر موقوفه بوده است که مسئولیت ۲۰ درصد آن با متولیان بوده و مسئولیت ۱۰ درصد این موقوفات را اوقاف سنندج برعهده دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج اظهار کرد: با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان کردستان ۹۱ فقره اسناد مالکیت به مساحت 30 هزار هکتار برای اموال وقفی در شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره صادر شد.

وی از اخذ سند مالکیت اولیه برای حدود ۵۲۰ هکتار از اراضی وقفی این سه شهرستان خبر داد و یادآور شد: رفع تصرف ۱۰ مورد از اموال وقفی با دستور دادستان، کمک موردی به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان برای هزار و ۱۰۰ نفر از افرد بی‌بضاعت، کمک ۲۰۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و نیازمند، اجرای طرح آرامش بهاری، ضیافت الهی،  اطعام هزار و 500 نفر از نیازمندان از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری می‌باشد.

انتهای پیام
captcha