اشتیاق مرحوم پوربیرامی برای حضور در «شوق تلاوت» با وجود تشدید بیماری + فیلم
کد خبر: 4168259
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۴
مقدم‌کیا عنوان کرد:

اشتیاق مرحوم پوربیرامی برای حضور در «شوق تلاوت» با وجود تشدید بیماری + فیلم

دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت با اشاره به اینکه مرحوم پوربیرامی پای ثابت دوره‌های رقابتی «شوق تلاوت» بود گفت: در سال گذشته و همین امسال در جریان برگزاری اختتامیه ششمین دوره، با وجود آنکه بیماریش شدت یافته بود اما شوق او و خانواده‌اش موجب شد تا از تبریز خود را به مسابقات برساند.

حسین مقدم کیاسامان پوربیرامی؛ قاری ممتاز و نوجوان اهل تبریز، 11 شهریورماه سال جاری پس از گذراندن یک دوره بیماری، درگذشت.

وی به مرحله نهایی ششمین دوره رقابت‌های قرآنی «شوق تلاوت» که در قالب طرح ملی تلاوت و با هدف کشف استعدادهای قرآنی نوجوانان دختر و پسر هر ساله در کشور برگزار می‌شود، راه یافته بود.

شرکت در این رقابت‌ها به این شکل است که معمولاً مجمع قاریان هر یک از استان‌های کشور به عنوان بازوهای اجرایی طرح ملی تلاوت، هر ساله از میان نوجوانان بااستعداد در زمینه تلاوت، افرادی را گزینش و پس از انتخاب آنها و گذراندن یک دوره ترمیک شش‌ماهه، برگزیدگان را برای حضور در مرحله سراسری و کشوری «شوق تلاوت» معرفی می‌کند که مرحوم پوربیرامی یکی از این نوجوانان مستعد قرآنی بود.

حسین مقدم‌کیا؛ دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا با ابراز تأسف از ضایعه درگذشت سامان پوربیرامی گفت: همه نوجوانانی که از این سنین و حتی خیلی کمتر با کلام وحی انس پیدا می‌کنند، بسیار بااخلاق هستند چرا که طبیعتاً هم‌جواری با قرآن، این خصیصه را برای آنها به ارمغان می‌آورد.

وی ادامه داد: با همه این تفاصیل باید بگویم که مرحوم پوربیرامی از باقی این نوجوانان متمایز بود و اخلاق و منشی بسیار بیشتر از سن و سالی که داشت را می‌توان از او دید؛ احترام به پدر و مادر از جمله ویژگی‌های بارز او بود و البته باید دلیل توفیق او در امر تلاوت قرآن را نیز پیگیری‌های مکرر والدینش دانست.

مقدم‌کیا تصریح کرد: هم در دوره پیشین که اختتامیه پنجمین دوره «شوق تلاوت» در مشهد برگزار شد، شرکت داشت و هم در ششمین دوره آن که به میزبانی ساری، اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار شد، به مرحله نهایی مسابقات راه پیدا کرد و ما افتخار میزبانی از او و خانواده‌اش را داشتیم که با وجود آنکه بیماریش شدت گرفته بود، هم خودش و هم والدینش مشتاق حضور در این محفل قرآنی بودند.

وی با اشاره به اینکه در «شوق تلاوت» به شکلی استانی پسران 8 تا 14 سال و دختران 10 تا 15 سال شرکت می‌کنند، گفت: در دوره آموزشی که به همت مجمع قاریان هر استان برگزار می‌شود، نوجوانان شرکت‌کننده به تقلید از سبک تلاوت یکی از قاریان نامی دنیا به تمرین می‌پردازند که در نهایت منتخبان آنها در مسابقه سراسری با یکدیگر به رقابت می پردازند و مرحوم پوربیرامی نیز به سبک تلاوت استاد منشاوی در این مسابقات شرکت کرده بود.

مقدم‌کیا در پایان گفت: البته نوجوانان برگزیده «شوق تلاوت» پس از پایان هر دوره مجدد دوره‌های آموزشی خود را ادامه می‌دهند اما بعضی اقدامات تشویقی را نیز برای آنها به انجام می‌رسانیم و مثلاً قصد داریم برگزیدگان دوره ششم را به پاکستان اعزام کنیم که در آنجا تلاوت‌هایی داشته باشند تا حضور در محافل بین‌المللی موجب رشد و پیشرفت آنها شود.

فیلم تلاوت مرحوم سامان پوربیرامی در مرحله نهایی ششمین دوره رقابت‌های «شوق تلاوت»/ ساری؛ اردیبهشت 1402


      

انتهای پیام
captcha