شمیم عطر قرآن در نخلستان‌های طریق الحسین (ع) + عکس
کد خبر: 4166345
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
برنامه‌های کاروان قرآنی نور در پیاده‌روی اربعین

شمیم عطر قرآن در نخلستان‌های طریق الحسین (ع) + عکس

روز دوم حضور کاروان قرآنی نور در پیاده‌روی اربعین با اجرای برنامه در مواکب و محل‌های تجمع زائران در طریق الحسین(ع) پرشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا، کاروان قرآنی نور امسال با حضور ۴۰ نفر از قاریان، حافظان و گروه‌های تواشیح در بخش بانوان و آقایان در موسم اربعین ۱۴۰۲ حضور پیدا کرده‌اند و به اجرای برنامه در مواکب و محل‌های تجمع زائران می‌پردازند.

دومین روز برنامه‌های این کاروان در مقبره صافی‌صفا در نجف اشرف با حضور مهدی رضایی، قاری کشورمان همراه بود که وی به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداخت. در کنار این مراسم گروه تواشیح فدک الزهرإ (س) خراسان رضوی هم به اجرای قطعاتی در مدح و ثنای امام حسین(ع) پرداختند.

عمود ۱۲۲۲ و در موکب فاطمه الزهرإ، محسن حسین‌خو و جواد سلیمانی، ازجمله قاریان ممتاز کشورمان به تلاوت قرآن و اذان به افق کربلای معلا پرداختند. همچنین این دو قاری ممتاز با حضور در موکب رسانه‌ای فجر در ارتباط زنده باشبکه قرآن سیما و سایر شبکه‌های رسانه ملی به اجرای تلاوت قرآن پرداختند.

همچنین در دیگر برنامه‌های کاروان قرآنی اربعین، حمیدرضا احمدی‌وفا و مهدی عادلی، قاریان بین‌المللی کشورمان به همراه گروه رسانه‌ای کاروان نور به ضبط کلیپ‌های تلاوت قرآن در نخلستان‌های طریق الحسین‌(ع) پرداختند.

سجاد پروینی‌نژاد از دیگر قاریان کاروان قرآنی نور نیز با حضور در حسینیه آیت الله شاهرودی (اداره کل اوقاف و امور خیریه آستانه اشرفیه) در شهر نجف اشرف به تلاوت قرآن داشت.

در ادامه گروه فدک الزهرا(س) مشهد با حضور مجدد در مقبره صافی‌صفا در هنگامه اذان مغرب به مناسبت روز زیارتی امام رضا(ع) برنامه‌ای را اجرا و پس از آن مسعود خاتمی قاری ممتاز اصفهانی به تلاوت قرآن پرداخت.

همچنین در گوشه دیگری از شهر نجف محمد زاهدی، از قم با حضور در حسینیه آیت‌الله شاهرودی(اداره کل اوقاف و امور خیریه آستانه‌ اشرفیه) به تلاوت قرآن پرداخت.

محافل قرآنی کاروان نور اربعین حسینی بعد از اقامه فریضه عشا در طریق الحسین (مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا) ادامه یافت و در ادامه به دعوت یکی از موکب‌داران عراقی در عمود ۵۳۰ حامد علیزاده، قاری ممتاز و بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخت و سپس محسن قاسمی، سیدمحمد موجانی و محمدحسین فراهانی نیز به اجرای تواشیح و همخوانی پرداختند که با استقبال مردم که از ملیت‌های لبنانی و پاکستانی بودند، همراه شد.

در عمود ۹۰۸ موکب زینبیه، که اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان در آنجا مستقر است، حمیدرضا احمدی‌وفا و محسن حسین‌خو همراه با گروه سرود طا‌های تهران به اجرای برنامه پراختند.

پایان بخش دومین روز حضور قرآنیان در کاروان قرآنی نور اربعین در کشور عراق تلاوت حامد علیزاده و اجرای گروه همخوانی کریمه اهل بیت(ع) قم در منزل سیدسجاد البعاج، رییس اتحادیه روابط قرآنی کشور عراق در شهر نجف بود.

یادآور می‌شود کاروان قرآنی نور در دو دسته اعزام خواهد شد. دسته نخست از ۱۰ تا ۱۷ ماه صفر عازم عتبات می‌شوند و دسته دوم از ۱۴ تا ۲۱ صفر در عتبات حضور خواهند داشت. اعزام بانوان در دسته دوم انجام می‌شود.

در کنار هر دو قاری، یک مدیر اجرایی در طول مسیر، هماهنگی با مواکب و مقدمات یک محفل را با همراهی مسئول مواکب فراهم می‌کند.

انتهای پیام
captcha