طرح «نور باران» در فارس اجرا می‌شود
کد خبر: 4160788
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱

طرح «نور باران» در فارس اجرا می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از اجرای طرح «نور باران» در این استان خبر داد و گفت: این طرح به صورت آزمایشی به صورت همزمان در 10 استان فارس، اصفهان، البرز، چهارمحال بختیاری، قم، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی و یزد اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارسحجت‌الاسلام والمسلمین حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از اجرای طرح «نور باران» در این استان خبر داد و گفت: این طرح به صورت آزمایشی به صورت همزمان در 10 استان فارس، اصفهان، البرز، چهارمحال بختیاری، قم، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی و یزد اجرا می‌شود و در صورتی که موفق خواهد بود، در کل کشور اجرا خواهد شد.

وی افزود:‌ این طرح به منظور گردآوری کتب قرآن، مذهبی و ادعیه مازاد و غیرقابل استفاده در اماکن مختلف و به‌روزرسانی و توزیع آن‌ها در اماکن مذهبی و فرهنگی در مناطق محروم اجرا خواهد شد.

قانع اظهار کرد: استفاده از مصحف‌های شریف در منازل، مساجد و اماکن دینی عمومی در جامعه امروزی متداول است و اینکه این کتب به مرور زمان فرسوده شوند، کاملاً طبیعی است و عموماً افراد مشکل دارند که بعد از فرسوده شدن این کتب با توجه به قداست آنان چه اقدامی را نسبت به آنان داشته باشند، لذا این طرح گامی در جهت رفع این مشکل هم هست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس بیان کرد: به‌منظور اجرای این طرح تفاهمی سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور با مؤسسه دارالقرآن اهل بیت(ع) خمینی‌شهر اصفهان منعقد کرده است تا این مصحف‌های شریف در کل کشور جمع‌آوری شده و به این مؤسسه ارسال شوند و مؤسسه مذکور آن چیزی که قابل اصلاح یا صحافی است را انجام داده و در  غیر این صورت آن را به شکل خمیر درآورده و دوباره کتب مذهبی و قرآن و ادعیه از آنان تولید کند تا در اختیار اماکن مذهبی و فرهنگی در مناطق محروم قرار گیرد.

وی در عین حال این نکته را یادآور شد: کتبی که به مؤسسه مذکور ارسال می‌شود در اختیار مؤسسه یا تشکل یا اماکن مذهبی که آن‌ها را هدیه کرده‌اند قرار نخواهد گرفت بلکه تنها حسنش برای مجموعه‌ها آن است که حجمی از کتب مذهبی که در آن مکان بلااستفاده مانده است جمع‌آوری و به‌روزرسانی شده و در مناطق محروم تحت نظر سازمان تبلیغات اسلامی با مدیریت سازمان دارالقرآن‌الکریم توزیع خواهد شد.

قانع هدف از اجرای این طرح را استفاده از قرآن، کتب مذهبی و ادعیه سالم و مازاد جهت توزیع در مناطق محروم و همچنین ترمیم قرآن و کتب مذهبی در مناطق محروم عنوان کرد و از افراد یا مجموعه‌هایی که کتب مقدسی دارند که به دلیل فرسوده شدن بلااستفاده مانده است، دعوت کرد تا این کتب را به ادارات تبلیغات اسلامی اهدا کنند تا این کتب با هماهنگی سازمان دارالقرآن برای مؤسسه دارالقرآن اهل بیت(ع) خمینی‌شهر اصفهان ارسال شوند. ضمن علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شماره 07132344268 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام
captcha