پروژه انتقال آب سد نسا به شهرهای بم و بروات افتتاح شد
کد خبر: 4151341
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
با حضور رئیس‌جمهور

پروژه انتقال آب سد نسا به شهرهای بم و بروات افتتاح شد

پس از ۱۲ سال انتظار فاز نخست پروژه انتقال آب سد نسا به شهرهای بم و بروات صبح امروز، ۹ تیرماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی و جمعی از مسئولان استان کرمان افتتاح شد.

افتتاح پروژه انتقال آب سد نسا به شهرهای بم و برواتبه گزارش ایکنا از کرمان، فاز نخست پروژه انتقال آب سد نسا به شهرهای بم و بروات صبح امروز، ۹ تیرماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، وزیر نیرو، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار و جمعی از مسئولان استان کرمان افتتاح شد.
 
این پروژه شامل خط انتقال آب از سد نسا به شهرهای بم و بروات به طول ۵۷ کیلومتر، ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۹۷۰ لیتر در ثانیه، دو مخزن ۱۰ و پنج هزار مترمکعبی، ۴۰ کیلومتر خط برق و فاز نخست تصفیه‌خانه با ظرفیت ۲۵۰ لیتر بر ثانیه است.
 
سد نسا با ظرفیت ۱۶۸ میلیون مترمکعب در شرق استان کرمان در ۸۰ کیلومتری شهر بم قرار دارد که عمده آب آن از کوه‌های جبال‌بارز تأمین می‌شود و براساس نظر کارشناسان، آب آن از با کیفیت‌ترین آب‌های منطقه به‌شمار می‌رود.
 
یادآور می‌شود، برای این پروژه بیش از ۹ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است و برای تکمیل فاز دوم در حال حاضر به حدود هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و برای تکمیل فاز سوم علاوه بر اعتبار موردنیاز در فاز دوم، در حال حاضر ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم دارد.
انتهای پیام
captcha