تظاهرات علیه نژادپرستی در لندن
کد خبر: 4115410
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳

تظاهرات علیه نژادپرستی در لندن

ماه آینده اعتراضات و تظاهرات ضد نژادپرتسی در لندن آغاز خواهد شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه ارابیسک لندن، هشتگ ضد نژادپرستی (#MARCHAGAINSTRACISM)، پس از افزایش نگرانی‌ها در مورد شرایط پناهندگان و تلاش برای اصلاح قوانین مربوط به کار پناهندگان، همچنان جزو هشتگ‌های ترند توییتر در انگلستان به حساب می‌آید.

تصمیم دولت انگلستان برای اخراج پناهجویان و فرستادن آن‌ها به رواندا، جنجال‌ها و نگرانی‌های زیادی را در مورد سرنوشت افرادی که برای درخواست پناهندگی  به انگلستان می‌آیند، به وجود آورده است.

این درحالی است که قوانین مربوط به پناهندگان و اتخاذ مواضع خصمانه نژادپرستانه علیه آن‌ها باعث شده است تا این هشتگ راه‌‎اندزی شود.

هدف از راه‌‎‌اندازی این هشتگ تلاش برای سازماندهی تظاهرات در ماه فوریه جهت محکوم‌کردن نحوه برخورد دولت انگلستان با پناهندگان با این کشور است.

حملات نژادپرستانه در انگلستان در گذشته بیش از 100 مسجد را تحت تأثیر قرار داده است و میزان جرائم ناشی از نفرت علیه مسلمانان در این کشور افزایش یافته است. به گونه‌ای که آن‌ها هر لحظه انتظار حمله‌ای علیه خود را دارند.

بر اساس مطالعه گروه مشارکت و توسعه اسلامی، نزدیک به نیمی از مساجد در سراسر بریتانیا در سه سال گذشته هدف حملات تروریستی قرار گرفته‌اند.

این در حالی است که داده‌های دولتی در انگلیس و ولز نشان می‌دهد جرائم ناشی از نفرت مذهبی در بالاترین حد خود قرار دارد.

انتهای پیام
captcha