افزایش جرايم ناشی از نفرت علیه مسلمانان در انگلستان
کد خبر: 4099319
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵

افزایش جرايم ناشی از نفرت علیه مسلمانان در انگلستان

گزارش جديد وزارت کشور انگلستان نشان می‌دهد که جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان طی ماه‌های اخیر در این کشور افزایش قابل توجهی داشته است.

به گزارش ايکنا، به نقل از النعیم نیوز، گزارش جدید وزارت کشور انگلستان حاکی از افزایش 42 درصدی جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان در این کشور در ماه‌های اخیر است که افزایش قابل ملاحظه‌ای است.

بر اساس این گزارش، از ماه مارس 2021 تا ماه مارس 2022 میلادی، سه هزار و 459 مورد جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان به ثبت رسیده است.

طبق این گزارش، مسلمانان و به ویژه زنان محجبه اولین قربانیان جرایم ناشی از نفرت هستند. این افزایش قابل ملاحظه جرایم ناشی از نفرت، نژادپرستی و تبعیض مذهبی پس از عقب‌نشینی دولت انگلستان از ارائه تعریفی رسمی از اسلام‌هراسی ـ پس از تعللی که از سال 2019 صورت گرفته است ـ رخ داده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، ارائه تعریفی جامع از اسلام‌هراسی از زمان برکناری مشاوری که توسط بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق به این منظور تعیین شده بود و تعیین فردی دیگر (میشل گوف) به جای او، تغییری نکرده است. ضمن اینکه این مسئول جدید در برابر ارائه هر گونه تعریف رسمی از اسلام‌هراسی ایستاده است و اولین تصمیم او پس از انتصاب در دولت ریشی سوناک، این بود که ایده ارائه تعریفی از اسلام‌هراسی را کنار بگذارید.

وی یکی از چهره‌های برجسته در حزب ‌محافظه‌کار و یکی از مخالفان اصلی با موضوع ارائه تعریف رسمی از اسلام‌هراسی است. او چند هفته پیش در سخنانی گفت قصد دارد اسلام سیاسی را که به منزله یک ویروس است، هدف قرار دهد.

 

انتهای پیام
captcha