اهواز؛ آماده برگزاری مهم‌ترین رویداد قرآنی کشور + عکس
کد خبر: 4114094
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

اهواز؛ آماده برگزاری مهم‌ترین رویداد قرآنی کشور + عکس

در اهواز، مرکز استان خوزستان همه چیز آماده است تا چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن برگزار شود‌.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به خوزستان، مسابقات سراسری قرآن به ایستگاه چهل و پنجم رسیده و قرار است از امروز ۲۲ دی با برگزاری آیین افتتاحیه، آغاز شود تا شاهد رقابت برترین قاریان و حافظان کشور باشیم.

شرایط اسکان عوامل برگزاری، عوامل رسانه‌ای و متسابقین، تبلیغات محیطی و سالن برگزاری مسابقات وضعیت مناسبی دارد. به نحوی که یکی از بهترین هتل‌ها برای اسکان در نظر گرفته شده است.

یکی از مزیت‌های هتل‌های محل اقامت متسابقان آقا و خانم نزدیکی این مکان‌ها به محل برگزاری مسابقات است. از محل اسکان خانم‌ها تا سالن برگزاری مسابقات کمتر از پنج دقیقه و از محل اسکان آقایان تا سالن برگزاری مسابقات کمتر از 20 دقیقه فاصله است.

اجرای تلاوت قرآن حساسیت‌های خاص خود را دارد و بر همین اساس لازم است متسابقان در بهترین شرایط ممکن قرار داشته باشند. یکی از مهم‌ترین مسائل محل اسکان و فاصله آن تا سالن برگزاری مسابقات است که در این دوره وضعیت مناسب و قابل قبولی دارد.

یکی دیگر از عوامل در اجرای هرچه بهتر مسابقات تبلیغات محیطی است. هرچند تاکنون که یک روز به آغاز رقابت‌ها باقی مانده تبلیغات وسیعی در سطح شهر دیده نمی‌شود اما شهر خالی از بیلبوردهای تبلیغاتی هم نیست.

نکته دیگر درباره این دوره از مسابقات سالن برگزاری است که به نظر می‌رسد استانداردهای لازم برای اجرای تلاوت قرآن را داشته باشد؛ چراکه هر سالنی مناسب اجرای برنامه‌های آوایی به خصوص تلاوت قرآن نیست و دلیل اینکه مکان برگزاری این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن نیز از مصلی امام خمینی(ره) تهران مجددا به سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی بازگشته همین نکته است.

محلی برای اجرای برنامه‌های آوایی مناسب است که سیستم‌های صوتی به خوبی بتوانند صوت قاری را منعکس کنند و به نظر می‌رسد در چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن نیز این موضوع لحاظ شده است.

البته در حال حاضر قضاوت قطعی در این زمینه دشوار است و باید رقابت‌ها آغاز شود تا بتوان تحلیل دقیقی از این مسئله ارائه داد اما چیزی که تا این لحظه مشخص است اینکه تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شده و باید منتظر باشیم و ببینیم مسئولین برگزاری چه نمره‌ای را در این بخش دریافت می‌کنند.

یادآوری می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند در صفحه مسابقات ایکنا خواننده و بیننده متن تا حاشیه این رویداد باشند.

انتهای پیام
captcha