حیات انسانی در سایه مباحث قرآنی تحقق می‌یابد
کد خبر: 4105920
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
آیت‌الله عابدینی:

حیات انسانی در سایه مباحث قرآنی تحقق می‌یابد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در مراسم افتتاحیه چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با بیان اینکه خداوند برای کرامت انسانی اهمیت ویژه‌ای قائل است، گفت: حیات انسانی در سایه مباحث قرآنی تحقق می‌یابد.

عابدینی امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی،‌ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، در مراسم افتتاحیه چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که امروز، 19 آذرماه در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، گفت: قرآن تنها منشور جهانی پاسخگوی سؤالات بشریت، تحقق‌بخش آرمان‌های متعالی و شکوفاکننده استعدادهای انسان‌ است.

وی ادامه داد: خدای متعال به پیامبر(ص) فرمان داد که بگو تا همه اهل عالم بدانند تو برای آن‌ها در هر زمان و مکانی که هستند فرستاده شده‌ای، یعنی قرآن و رسول خدا(ص) رحمةللعالمین هستند و صرفاً مخصوص یک عصر یا مربوط به جغرافیا و منطقه خاصی نیستند. مخاطب قرآن و پیامبر(ص) فطرت انسان‌هاست، زیرا فطرت وجه‌مشترک همه انسان‌هاست.

عابدینی بیان کرد: قرآن برای کرامت انسانی اهتمام ویژه‌ای قائل است، آنجا که می‌فرماید «وَ لَقَدْ کَرَّمْنا بَني‏ آدَمَ» و درباره قرآن نیز فرمود «إِنَّهُ لَقُرْآنٌ كَرِيمٌ»، یعنی ای انسانی که با کرامت آفریده شده‌ای، چیزی که تو را به مقصد می‌رساند قرآن است.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین خاطرنشان کرد: امنیت یکی دیگر از رهاوردهای قرآن برای جهانیان است، زمانی که حضرت ابراهیم(ع) کعبه را بنا کرد، ابتدا از خدای متعال درخواست کرد که آنجا را شهری امن کند، یعنی نخستین زیربنا و زیرساخت شهری و تمدن دینی با امنیت گره خورد، سپس حضرت از خداوند طلب رزق و رفاه کرد، این نشانگر اولویت‌دار بودن امنیت است.

وی با بیان اینکه حیات انسانی در سایه مباحث قرآنی تحقق می‌یابد گفت: خداوند فرموده هر کس کار شایسته‌ای انجام دهد، ما او را به حیات طیبه زنده می‌کنیم، یعنی زندگی دیگری متفاوت از این زندگی وابسته به دنیا به او عطا می‌شود.

عابدینی خاطرنشان کرد: آرامش، گمشده جهانیان است، امروز اهل عالم ستم‌ها و کشتارهای جمعی را می‌بینند و تروریسم برای آن‌ها عادی جلوه داده می‌شود، بنابراین نیازمند آرامش روحی هستند؛ این آرامش روحی در سایه قرآن کریم میسر است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: ایده و آرمان قرآن کریم حمایت از محرومان است، شرایط کنونی بهترین فرصت است که به مردم عالم بشارت دهیم منجی عالم قرآن کریم است و منجی جهانیان همان شخصیتی است که قرآن ظهور او را بشارت داده است.

وی در پایان اظهار کرد: خداوند در سوره قصص فرموده مستضعفان پیشوایان و وارثان زمین هستند، این معنا در سایه امیدآفرینی رهبر حکیم انقلاب اسلامی، تمدن جهانی اسلام و زمینه‌سازی ظهور تحقق خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha