سطح کیفی محافل عمومی قرآنی افزایش یابد
کد خبر: 4100026
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

سطح کیفی محافل عمومی قرآنی افزایش یابد

مدیرمسئول مؤسسه منتظران اباصالح المهدی(عج) مروست با اشاره به راهکارهای جذب نوجوانان به قرآن کریم گفت: محافل و مجالس قرآن در حسینیه‌ها، تکایا، مساجد و منازل در ایام ملی و مذهبی با کیفیت هر چه بیشتر و در سطح عالی برگزار شود.

سید ولی‌الله حسینی، مدیر مسئول مؤسسه منتظران اباصالح (عج) مروستحجت‌الاسلام سید ولی‌الله حسینی، مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت منتظران اباصالح المهدی(عج) مروست در گفت‌وگو با ایکنا از یزد اظهار کرد: متأسفانه قرآن در کشور ما مهجور است و آنگونه که باید از قرآن استفاده معنوی شود، نشده است‌.

وی با ابراز تأسف از اینکه نوجوانان و جوانان ما در سال‌های اخیر آن‌گونه که باید، به سمت قرآن سوق پیدا نکرده‌اند اضافه کرد: یکی از راهکارها در این راستا، این است که محافل و مجالس قرآن در سطح کشور در حسینیه‌ها، تکایا، مساجد و منازل در ایام ملی و مذهبی با کیفیت عالی برگزار شود. همچنین متولیان امر کمک کنند تا مؤسسات قرآنی، خانه‌های قرآن و ادارات متولی مجالس و محافل قرآنی را با رونق بیشتری تداوم بخشند.

حسینی ادامه داد: یکی دیگر از راهکارهای جذب جوانان و نوجوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی این است که متولیان امر دوره‌هایی ویژه والدین برگزار کنند تا آنها به این درک و فهم برسند که هرچه بیشتر فرزندانشان با قرآن انس پیدا کنند و در این زمینه اگر هزینه مالی و جانی انجام شود، در زندگی آینده آنان تأثیرات زیادی دارد و منافع دنیوی و اخروی بسیاری به دنبال خواهد داشت.

وی از مسئولان خواست تا ادارات متولی قرآن یعنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش نظارت را بر مؤسسات قرآنی، خانه‌های قرآن و دارالقرآن‌ها که تحت نظر این ارگان‌ها فعالیت و مجوز دارند، قوی‌تر کنند تا این مراکز وظایفی که بر دوش دارند، را به خوبی انجام دهند و اینگونه نباشد که صرفاً با اخذ مجوز همراه باشد.

حسینی در پایان گفت: با نظارت بیشتر متولیان قرآن بر مراکز قرآنی، وظایف به نحو عالی انجام شود و نسل امروز ما نیز هر چه بیشتر به قرآن کریم و فعالیت‌های قرآنی اهتمام ورزند و انس بگیرند.

انتهای پیام
captcha