بهره‌مندی ۷۰ بهابادی از طرح «تربیت الگوی قرآنی»
کد خبر: 4098487
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶

بهره‌مندی ۷۰ بهابادی از طرح «تربیت الگوی قرآنی»

مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت احباب شهرستان بهاباد با تأکید بر تربیت قرآنی نسل جدید، از اجرای طرح «تربیت الگوی قرآنی» با شرکت ۷۰ قرآن‌آموز خبر داد.

زهرا حدادزاده، مدیر مسئول مؤسسه احباب بهابادزهرا حدادزاده، مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت احباب شهرستان بهاباد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به طرح تربیت الگوی قرآنی اظهار کرد: این طرح از سه سال گذشته در حال اجراست و هم اکنون قرآن آموزان ترم ششم را می‌گذارند.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در این طرح باید ۱۵ سال به بالا داشته باشند ادامه داد: قرآن آموزان پس از ثبت‌نام مورد سطح‌سنجی قرار می‌گیرند و در صورتی که در زمینه‌های روخوانی و روانخوانی مهارت کافی داشته باشند، وارد طرح تربیت الگوی قرآنی می‌شوند.

 مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت احباب شهرستان بهاباد بیان کرد: شرکت‌کنندگان در طرح یک سری واحدهایی را در زمینه‌های تفسیر، تجوید و قرائت قرآن می‌گذرانند و همچنین مهارت‌هایی را آموزش می‌بینند و نهایتاً در قالب ۷ ترم وارد دوره تربیت مربی می‌شوند. 

حدادزاده گفت: در راستای اجرای طرح تربیت الگوی قرآنی، دانش‌آموزان با استعدادهای مختلف را هم شناسایی کردیم برای نمونه در راستای اجرای این طرح، دانش‌آموزی را شناسایی کردیم که قابلیت مربی کودک و نوجوان را داشته است. 

وی اضافه کرد: پس از شناسایی استعدادها و قابلیت‌ها، دانش‌آموزان وارد مرحله تربیت مربی می‌شوند.

حدادزاده در ادامه با بیان اینکه تابستان امسال تنها سالی بود که هیچگونه ریزشی در زمینه جذب مربی و قرآن آموزان نداشتیم افزود: از آنجایی که دانش آموزان در دو سال گذشته درگیر فضای مجازی بودند مؤسسه امسال آموزش‌ها و برنامه‌های تابستان را در فضای حقیقی و با اجرای برنامه‌های جذاب و شاد در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح، علاوه بر آموزش‌های قرآنی، برنامه‌های متنوع دیگری هم اجرا کردیم ادامه داد: با برگزاری زنگ عصرگاه در مؤسسه، آموزش مهارت‌های زندگی، قرآن و سرود خواندن و ورزش را داشتیم.

مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت احباب شهرستان بهاباد با تأکید بر اینکه مربی قرآن باید بتواند دانش آموزان را به سمت قرآن جذب کند گفت: در این مورد، ارتباط تنگاتنگی بین کادر مؤسسه و قرآن آموزان ایجاد کرده بودیم.

حدادزاده در خصوص جذب نسل امروز به سمت فعالیت‌های قرآنی گفت: کلاس‌های قرآن و آموزش مربیان باید به‌روز باشد که مؤسسه احباب در این زمینه سال گذشته موفق شد در رشته‌های روخوانی و روانخوانی، آموزش‌ها را به روز به قرآن آموزان ارائه دهد.

انتهای پیام
captcha