سبک زندگی، نقطه کانونی توجه دشمنان نظام است
کد خبر: 4090335
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶

سبک زندگی، نقطه کانونی توجه دشمنان نظام است

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه «رویداد ملی زندگی» موضوع بسیار مهمی است، گفت: احساس می‌شود ما داریم از این حوزه ضربه می‌خوریم و همین حوزه هم به نقطه کانونی توجه دشمنان نظام تبدیل شده است.

عبدالرضا سیفیبه گزارش ایکنا از خوزستان، عبدالرضا سیفی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان امروز شنبه 26 مهر در نشست خبری و مراسم رونمایی از پوستر «رویداد ملی زندگی» با بیان اینکه رویداد ملی زندگی موضوع بسیار مهمی است، گفت: احساس می‌شود ما داریم از این حوزه ضربه می‌خوریم و همین حوزه هم به نقطه کانونی توجه دشمنان نظام تبدیل شده است.

وی با اشاره به حوزه‌های کانونی مورد توجه دشمن برای ضربه زدن به کشور؛ از جمله جنگ تحمیلی و جنگ اقتصادی گفت: دشمن متوجه شده است که نمی‌تواند بر روی فشار نظامی و اقتصادی تمرکز کند و امروز کشور ایران یکی از کشورهای تأثیرگذار در مسائل جهانی است. بیش از بیست سال است که رهبر انقلاب درباره موضوع تهاجم فرهنگی صحبت کرده‌اند. غرب تلاش می‌کند هم در ایران و هم در کشورهایی که با تفکر غربی همسو نیستند، مثل روسیه، چین، آمریکای لاتین و هر جایی که احساس می‌کند مانعی برای نقش‌آفرینی غرب وجود دارد، بر افکار عمومی جامعه تأثیر بگذارد و با این تأثیر، منافع خود را تأمین کند.

سیفی با اشاره به ابزارهای متنوع مورد استفاده دشمن برای این تاثیرگذاری از سال‌های گذشته تاکنون گفت: در کشور ما اوج‌گیری این تهاجم بعد از سال 76 بود که با همراهی دولت اصلاحات فضای کشور به سمت غربی‌شدن پیش رفت و نهادهای فرهنگی هم تشویق می‌کردند. این تلاش‌ها در کشورهای مختلف نتایج متفاوت دارد. کشوری که دین جهان‌شمول و فرهنگ غنی ندارد به راحتی تحت تأثیر این تهاجم قرار می‌گیرد، اما در کشوری مثل ما که سرشار از آموزه‌های دینی و برخوردار از تمدن غنی است، کار غرب سخت‌تر و تلاش او بیشتر است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: قطعاً سرمایه‌گذاری غرب برای تأثیر بر کشور ما قابل مقایسه با سرمایه‌گذاری آن بر روی کشوری در شرق آسیا متفاوت است.

وی با اشاره به عامل ناآگاهی و عدم شناخت جوانان و نوجوانان از آموزه‌های دینی و تأثیر آن بر بروز حوادث اخیر، گفت: در حوزه ناآرامی‌ها در کشور، یک هسته محدودی وجود دارد که به هر دلیلی با نظام اسلامی مخالفند. اینها کاری به مطالبات مردم ندارند و با کمترین اتفاقی اعتراضات را به صحنه اغتشاشان تبدیل می‌‌کنند.

سیفی با بیان اینکه حجاب در نزد برخی از جوانان ما هنوز تبدیل به ارزش نشده است، گفت: اگر ما روی این موضوعات کار کنیم این مسائل در سطح جامعه اتفاق نمی‌افتد. مسئله غرب نیز ایران قوی است و هرقدر در این مسیر، قوی‌تر شویم فشارها و بهانه‌جویی‌ها بیشتر می‌شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان در پایان گفت: سبک زندگی متعالی، زمینه‌ساز و محور اصلی رسیدن به تمدن نوین اسلامی است. اینکه دشمنان در این مسیر مانع ایجاد می‌کنند برای آن است که مسیر رسیدن به این تمدن را سخت‌تر و تحقق آن را کندتر کنند.

همچنین مجید منادی، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه این رویداد توسط مجموعه‌ اندیشکده سبک زندگی برنامه‌ریزی شده است، گفت: یکی از برنامه‌های جدی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان حمایت از جریان‌های مردمی و همراهی با آن‌هاست. مؤسسه میراث (اندیشکده سبک زندگی) متولی برگزاری این رویداد است و در روزهای گذشته پوستر آن در تهران نیز رونمایی شد، اما از آنجایی که ریشه این اتفاق در خوزستان است، این نشست نیز در اهواز برنامه ریزی شد.

وی خاطر نشان کرد: مجموعه اندیشکده سبک زندگی یک مجموعه کاملاً مردمی است و نهادهایی مانند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و شهرداری تنها نقش حامی این رویداد را دارند. باید ما به سراغ مجموعه‌هایی برویم که دارای ایده و طرح هستند و آنها را مورد حمایت قرار دهیم.

منادی اظهار کرد:‌ این رویداد یک دبیرخانه دائمی در استان خوزستان خواهد داشت و قرار است برنامه‌های متعددی در طول سال داشته باشد.

انتهای پیام
captcha