ده‌ها زخمی در سرکوب خشونت‌بار راهپیمایی فلسطینیان + فیلم
کد خبر: 4047732
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸

ده‌ها زخمی در سرکوب خشونت‌بار راهپیمایی فلسطینیان + فیلم

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی راهپیمایی فلسطینیان در مناطق مختلف را با شلیک گلوله‌های فلسطینی و گاز اشک‌اور سرکوب کردند که در نتیجه آن تعدادی از فلسطینیان زخمی شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فلسطین الیوم، ده‌ها غیرنظامی امروز جمعه بر اثر شلیک گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی در جریان درگیری با اشغالگران صهیونیست در کفر قدوم و بیت دجن زخمی شدند.

همچنین در حین سرکوب راهپیمایی هفتگی ضد شهرک‌سازی که به مناسبت روز کودک فلسطینی برگزار شد، در کفر قدوم، 4 غیرنظامی بر اثر شلیک گلوله‌های پلاستیکی صهیونیست‌ها زخمی شدند.

مراد شتیوی، سخنگوی رسانه‌های منطقه قلقیلیه گفت: نیروهای اشغالگر به شرکت‌کنندگان در راهپیمایی حمله کرده و گلوله‌های پلاستیکی، بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور را به سمت آنها شلیک کردند که در نتیجه ۴ غیرنظامی مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و ده‌ها نفر دچار گاز گرفتگی شدند.

شتیوی ادامه داد که این راهپیمایی، پس از اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان با شرکت صدها نفر از مردم شهر آغاز شد که با سردادن شعارهای میهن پرستانه خواستار پایان اشغالگری و تشدید مقاومت مردمی در پاسخ به حملات شهرک‌نشینان در مناطق مختلف فلسطین شدند.

امروز جمعه در نابلس، در جریان درگیری فلسطینیان با نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در روستای بیت دجن تعدادی غیرنظامی زخمی شدند. احمد جبرئیل، مدیر اورژانس هلال احمر نابلس گفت: در جریان درگیری در بیت دجن 11 غیرنظامی بر اثر شلیک گاز اشک‌آور دچار گازگرفتگی شدند. 

از سوی دیگر پدر مجری عملیات تل‌آویو خواهان وحدت فلسطینی‌ها شد و تأکید کرد که در سال‌های آتی شاهد پیروزی و آزادی فلسطین خواهند بود.

فتحی حازم، پدر شهید رعد حازم، مجری عملیات تل‌آویو که به کشته و زخمی شدن ۱۷ تن از صهیونیست‌ها منجر شد در سخنانی خطاب به ساکنان شهر جنین در مقابل منزلش گفت: نسل شما و دوره شما در سال‌های آتی شاهد پیروزی خواهند بود. چشمانتان تغییر را خواهد دید و به آزادی، استقلال و پیروزی خواهید رسید.

وی گفت که به پسرش رعد که به خاطر فلسطین فداکاری کرد و تهدیدات اشغالگران درباره تحریم‌ها علیه ملت فلسطین را نادیده گرفت، افتخار می‌کند.

پدر شهید رعد حازم همچنین خواهان وحدت شد و گفت: شما شاهد آزادی خواهید بود و آنچه امروز می‌بینیم این است که اردوگاه جنین رأس فلسطین است و فلسطین رأس تمام امت عربی است. ما خواهان صبر و پایداری هستیم.

 

انتهای پیام
captcha