سند عملیاتی اردوهای جهادی تدوین شود
کد خبر: 4043772
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸

سند عملیاتی اردوهای جهادی تدوین شود

استاندار یزد گفت: اردوهای جهادی نیاز به یک سند عملیاتی دارد تا همه اقدامات و خدمات ذیل این سند اجرایی و وظیفه هر نهاد و دستگاهی مشخص باشد.

سند عملیاتی اردوهای جهادی تدوین شودبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، امروز، 26 اسفندماه در نشست تبیین فعالیت گروه های جهادی فرصت خدمت به مردم را توفیقی از جانب خداوند دانست و اظهار کرد: توفیق خدمت به مردم از جانب خداوند برای ما فراهم شده و امروز ساختارها و ظرفیت‌ها و اعتبارات در اختیار ما قرار دارد تا با بهره‌مندی از آنها در راستای کمک به مردم و رفع مشکلات گام برداریم لذا این فرصت باید قدر دانسته شود.

وی ادامه داد: علاج مسائل و مشکلات کشور حضور مدیران جهادی با روحیه‌ای جهادی و کار جهادی است و بنده جنبه عمرانی کارهای جهادی را فرعی و ریز می‌بینم و آنچه رهبر انقلاب تأکید دارند بستر تربیتی این اقدام است که باید مورد توجه باشد تا افراد دلسوز از این بسترها تربیت و خارج شود.

استاندار یزد گفت: در سایه ظرفیت ایجاد شده خدمات سازندگی و عمرانی ایجاد می‌شود لذا اگر وجه تربیتی، وجه غالب این کار بدانیم و مهمترین مبنا باید بحث تربیت نیرو در نظر گرفته شود چرا که اصل رسالت انبیا و ائمه اطهار و مصلحان عالم نیز همین بوده و این اقدام ارزشمند باید مورد توجه قرار گیرد و نیاز به آن فوق العاده احساس می شود.

فاطمی با اشاره به اینکه در این زمینه نقش دولت صرفاً پشتیبانی است و محوریت باید مردم و گروه‌های جهادی و بدنه جهادی باشد، بر بحث پشتیبانی و رفع موانع تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه حلقه‌های میانی برای تحقق گام دوم انقلاب نیز توجه به این موضوع است گفت: کار جهادی نیازمند کار تشکیلاتی  با برنامه و سازماندهی شده است تا بتواند به نحو مطلوب اهداف محقق شود.

فاطمی بر ایجاد قرارگاهی در سه محوریت پشتیبانی، بدنه مردمی و فرماندهی تأکید کرد و گفت: محوریت ساماندهی و فرماندهی این قرارگاه باید بر عهده بسیج سازندگی و سپاه باشد و پشتیبانی با محوریت استانداری و دستگاه ها صورت گیرد و کمیته های مردمی نیز گروه های مردمی داوطلب را در هر قشری ساماندهی کند.

استاندار یزد گفت: اردوهای جهادی نیاز به یک سند عملیاتی دارد تا همه اقدامات و خدمات ذیل این سند اجرایی و وظیفه هر نهاد و دستگاهی مشخص باشد.

انتهای پیام
captcha