بانک اطلاعات محرومان در یزد تشکیل شد
کد خبر: 4043762
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰

بانک اطلاعات محرومان در یزد تشکیل شد

مسئول بسیج سازندگی استان یزد از تشکیل بانک اطلاعات محرومان در استان خبر داد و بیان کرد: تاکنون 27 هزار خانواده نیازمند در استان شناسایی شده‌اند و اقدامات بر اساس این اطلاعات صورت می‌گیرد.

مجید صادقی، مسئول بسیج سازندگی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، سرهنگ مجید صادقی، مسئول سازمان بسیج سازندگی استان یزد، امروز، 26 اسفندماه در نشست با مسئولان گروه‌های جهادی که با حضور مهران فاطمی، استاندار یزد برگزار شد، اظهار کرد: بسیج سازندگی با دو قرارگاه پشتیبانی و محرومیت‌زدایی فعالیت‌ها را انجام و در مجموع در راستای پنج گام مؤثر قدم بر می‌دارد.

وی مدیریت حرکت‌های جهادی را از آن جمله دانست و از ثبت 911 گروه جهادی در سامانه اطلس در سراسر استان و در بین اقشار مختلف خبر داد و تشکیل مجمع جهادگران استان و برگزاری 200 جلسه اندیشه ورز و 600 مصوبه جلسات اندیشه ورزی را در این زمینه یادآور شد. 

صادقی با اشاره به ایجاد مجمع خیران جهادگر بسیجی استان از تشکیل بانک اطلاعات محرومان در استان خبر داد و بیان کرد: تاکنون 27 هزار خانواده نیازمند در استان شناسایی شده‌اند و اقدامات بر اساس این اطلاعات صورت می‌گیرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان یزد با اشاره به وجود 40 هزار گروه جهادی از اعزام 9 گروه جهادی به خارج از استان و اجرای فعالیت‌های جهادی خبر داد و با اشاره به اجرای 18 مرحله رزمایش مؤمنانه بیان کرد: در این راستا 470 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

وی مدیریت فنی و محرومیت زدایی را از دیگر گام‌ها دانست و با اشاره به پروژه‌های محرومیت زدایی در سطح استان گفت: آبرسانی به 58 روستا، ایجاد 6 مجتمع آبی، تأمین 675 تُن قیر از 2025 سهمیه، احداث 100 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد و 50 واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی، ساخت یک مدرسه و تعمیر و بازسازی 15 مدرسه، اجرای پروژه‌های آبی را از دیگر اقدامات در این زمینه برشمرد و گفت: پروژه‌های اشتغالزایی از دیگر اقدامات است که در حاشیه شهرها و روستاها انجام شده و در این زمینه 14 کارگاه احداث و 6 کارگاه تعمیر و بازسازی شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان یزد مدیریت آموزش اشتغال و کارآفرینی را از دیگر گام‌ها بیان کرد و گفت: در این زمینه نیز جهیزیه سرای فاطمی به برکت کنگره ملی چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم استان یزد ایجاد شد و تاکنون به 1500 زوج جهیزیه اهدا شده است.

وی با اشاره به اعطای وام‌های اشتغالزایی و مردم یار به 538 نفر گفت: این افراد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند اما با قوانین بانکی مواجه و با مشکلات زیادی برخورد کرده اند لذا درخواست می شود در این زمینه مساعدت صورت گیرد.

صادقی با اشاره به قطب بندی ظرفیت‌های استان‌ها و شهرستان‌ها در سطح کشور گفت: سعی شد آموزش‌ها، وام‌ها و دیگر خدمات در راستای قطب‌ها و زنجیره قطب‌هایی که در یزد ایجاد شده، ارائه شود.

وی تشکیل صندوق قرض‌الحسته اشتغال‌زا و مردم یار را از بهترین اقدامات برشمرد و گفت: 560 صندوق قرض الحسنه راه اندازی و 32980 نفر عضو شدند و در این زمینه 2228 گروه تشکیل شد. 

مسئول بسیج سازندگی استان یزد آموزش و توانمندسازی را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: این آموزش‌ها در زمینه‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته و در حال پیگیری است.

وی مدیریت فرهنگی و رسانه را از دیگر گام‌ها برشمرد و از تشکیل کاروان رسانه خبری و فضای مجازی خبر داد و گفت: در این بخش چهار پویش سراسری جهادگران بسیجی برگزار و مستندی از کارهای جهادی تولید شد.

صادقی برپایی نمایشگاه تولیدات و توانمندی‌های بسیجیان در حوزه مشاغل خرد و خانگی را از دیگر اقدامات دانست.

انتهای پیام
captcha