شهید سلیمانی؛ نماد یک انسان تمام ساحتی و متوازن
کد خبر: 4025546
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد:

شهید سلیمانی؛ نماد یک انسان تمام ساحتی و متوازن

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش شهید سلیمانی را نماد انسان تمام ساحتی و متوازن مدنظر در سند تحول بنیادین دانست.

رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از فارس، رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش امروز، 12 دی در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و ششمین مرحله ارسال تجهیزات آموزشی به مدارس عشایری استان فارس با تأکید بر اینکه باید فرزندان خود را در این سرزمین به گونه‌ای پرورش دهیم که قدم در راه شهید سلیمانی بگذارند، گفت: شهادت حاج قاسم سلیمانی منشأ خیر و برکات زیادی شده است.  

وی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی نماد یک انسان تمام ساحتی و متوازن مورد نظر در سند تحول بنیادین بود، افزود: آن تربیت تمام ساحتی که در سند تحول بنیادین به دنبال آن هستیم می‌توان در وجود و شخصیت شهید سلیمانی به وضوح مشاهده کرد زیرا این شهید بزرگوار انسانی متوازن و متعادل بود.

حکیم‌زاده با بیان اینکه شهید سلیمانی توجه زیادی به کودکان داشت و با کودکان نیز بسیار مهرورزانه و عاطفی برخورد می‌کرد، افزود: دانش‌آموزان نسل حاضر این افتخار را داشتند که با یک قهرمان حقیقی و منحصر به فردی آشنا شوند که زیستی مؤمنانه و قهرمانانه داشت که نظیر آن را کمتر می‌توان در دنیا پیدا کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی تصریح کرد: شهید سلیمانی مکتبی را بنیان نهادند که راه و رسم درست زندگی کردن و شهادت‌گونه عمل کردن  را به همگان آموخت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای ششمین مرحله ارسال تجهیزات آموزشی به مدارس عشایری استان فارس از انجام این کار ابزار خرسندی کرد و افزود: مشکلات مناطق عشایری به وسیله پرورش یافتگان مدارس عشایری حل می‌شود.

حکیم‌زاده تأکید کرد: ظرفیت‌های خوبی در مناطق عشایری نهفته است که اگر استعداد این دانش‌آموزان به وسیله عشقی که در معلمان عشایر وجود دارد بالفعل شود، یقیناً آینده کشور توسط این دانش‌آموزان به نحو شایسته ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز 210 هزار دانش‌آموز عشایری در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند، این مسئله را مرهون تلاش‌های افرادی دانست که یک روز چنین کاری را از استان فارس آغاز کردند.

انتهای پیام
captcha