ارزش انسان‌ها در زمان بحران‌ و گرفتاری‌ سنجیده می‌شود
کد خبر: 4020901
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

ارزش انسان‌ها در زمان بحران‌ و گرفتاری‌ سنجیده می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر درآیین تجلیل از جهادگران نهضت جهادی همراه بیمار در بوشهر گفت: ارزش انسان‌ها زمانی مشخص می‌شود که در بحران‌ها و گرفتاری‌ها وارد صحنه شوند و به جامعه خدمت کنند و شرایط سخت را طوری مدیریت کنند که جامعه از آن فضای دشوار بیرون بیاید.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، آئین تجلیل از جهادگران نهضت جهادی همراه بیمار امروز 23 آذرماه در مصلای نماز جمعه بوشهر با حضور آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، جمعی از مسئولان استان و جهادگران نهضت جهادی همراه بیمار برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در بوشهر و امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه تمامی اعمال انسان در محضر خداست، گفت: تمامی اعمال انسان در دنیا، توسط خداوند حساب می‌شود و اگر ذره‌ای کار خیر انجام دهد اثر آن را می‌بیند.

صفایی‌بوشهری در ادامه به اهمیت همدلی و همراهی افراد در بحران‌ها اشاره کرد و افزود: ارزش انسان‌ها زمانی مشخص می‌شود که در بحران‌ها و گرفتاری‌ها وارد صحنه شوند و به جامعه خدمت کنند و شرایط سخت را طوری مدیریت کنند که جامعه از آن فضای سخت بیرون بیاید.

وی با بیان اینکه در ابتدای بیماری کرونا تاکنون، کادر درمان تلاشی قابل تقدیر انجام دادند، تصریح کرد: در شرایط سخت بیماری کرونا نیازمند عزمی بودیم که همگی کمک کنند و این بحران را مدیریت کنند و این نیاز داشت که کادر درمان که با تمام وجود وارد صحنه شده در همه زمینه‌ها حمایت شود.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: در ابتدای بیماری کرونا خصوصاً در پیک‌های مختلف این بیماری، حجم کار طوری نبود که کادر درمان به تنهایی بتواند از عهده کار بر بیاید، خوشبختانه در حوزه سخت‌افزاری، خیلی سریع تجهیزات مهیا شد و در زمینه کمک به کادر درمان نیز، شبکه گروه‌های جهادی ایجاد شد که حماسه همیاری آفریدند و مایه سربلندی همگان گشت.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تشکر از سپاه، بسیج، طلاب و روحانیت در این زمینه، افزود: گروه‌های جهادی در ایام کرونا یک حماسه‌ای آفریدند که در تاریخ ایران و استان بوشهر کم‌نظیر است و همانطور که بسیج و سپاه در دفاع مقدس در خط مقدم بودند در ایام مبارزه با بیماری کرونا نیز در خط مقدم هستند و البته در این میان مردم نیز قدردان این گروه‌های جهادی هستند و گروه‌های جهادی نماد تلاش خداپسندانه در عرصه خدمت به مردم هستند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اکنون در شرایط آرامش بیماری کرونا هستیم و کرونا نیز بیماری ناشناخته‌ای است، تأکید کرد: همانطور که برخی کشورهای اروپایی و همسایه‌های ما مجدداً درگیر این بیماری شده‌اند نباید در کشور عادی‌انگاری صورت گیرد و ضرورت دارد که در این زمینه مرزها کنترل شود و در این راستا نهادینه کردن فرهنگ رعایت بهداشت بیماری کرونا باید مورد توجه قرار بگیرد و در حال حاضر که گروه‌های جهادی در بیمارستان‌ها حضور ندارند، می‌توانند مراعات بهداشت بیماری کرونا در جامعه را فرهنگ‌سازی کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha