شایسته نیست مردم در کنار خلیج فارس از تشنگی رنج ببرند
کد خبر: 4014475
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
نماینده ولی‌فقیه در بوشهر:

شایسته نیست مردم در کنار خلیج فارس از تشنگی رنج ببرند

نماینده ولی‌فقیه در بوشهر با انتقاد از وضعیت کمبود آب در این استان، گفت: استان بوشهر این همه خدمت به جغرافیای ایران می‌دهد شایسته نیست که مردم آن این‌گونه د رکنار خلیج فارس از تشنگی رنج ببرند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، امام‌جمعه بوشهربه گزارش ایکنا از بوشهر،  آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر، 28 آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به مصوبات سفر استانی هیئت دولت در شانزدهم مهرماه به بوشهر، گفت: مصوبه سفر استانی هیئت دولت در شانزدهم مهرماه در خصوص تأمین حداقل ۷۰ هزار مترمکعب آب آشامیدنی از پروژه نیروگاه اتمی برای این استان باید اجرایی شود و در سفر دولت درخواست شده بود که نیروگاه اتمی بوشهر بخشی از آب مورد نیاز استان را تولید کند و مهندسان و کارکنان آنها این مسئله را قول دادند و رئیس‎جمهور دستور آن را داد اما به تازگی صحبت‌هایی شده که نیازی به اجرای این پروژه نیست.

وی با انتقاد از جلوگیری بعضی مسئولان از اجرای این پروژه، بیان کرد: این کار اشتباه است و اگر بوشهر برق برای ایران تولید می‌کند نباید مردم آن دچار تشنگی و کمبود آب باشند، چرا بعضی مسئولان مانع اجرای دستور رئیس‎جمهور در خصوص تأمین آب از نیروگاه اتمی می‌شوند و می‌خواهند که این کار انجام نشود؛ باید بگویم استان بوشهر این همه خدمت به جغرافیای ایران می‎دهد شایسته نیست که مردم آن ای‎نگونه در کنار خلیج فارس از تشنگی رنج ببرند.

صفایی بوشهری با اشاره به برنامه‌هایی که در گذشته برای تأمین کمبود آب استان پیشنهاد شده بود، اظهار کرد: در گذشته نیز برای انتقال آب از طرح‌های آبخیزداری برای استان بوشهر از دیگر استان‌ها برنامه‌ریزی شده بود که متوقف شد، این درحالی است که زمین‌های کشاورزی به شدت به آب این طرح نیاز دارند و نخلستان‎های این استان در حال خشک شدن و نابودی هستند.

وی ادامه داد: از استاندار بوشهر که پیگیر تحقق سهم آب کشاورزی استان بوشهر از اجرای این طرح آبرسانی است قدردانی می‌شود، نباید با اجرای مصوبه رئیس‌جمهور و تحقق مطالبات مردم که مطابق نگاه رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری است مخالفت کرد؛ شاید استان بوشهر تنها مرکز استانی است که آب آشامیدنی مورد نیاز مردم آن به‌صورت جیره‌بندی تأمین می‌شود که این شایسته نیست استانی در کنار دریا باشد اما مردم آن تشنه باشند.

صفایی بوشهری بیان کرد: کارهای خوبی در خصوص احداث آب شیرین کن‌ها طراحی شده که باید در عرصه اجرا نیز مسئولان و دولت همکاری کنند تا با بهره‌برداری از این پروژه‌ها مشکل تأمین آب در استان برطرف و مردم در تابستان با کمبود آب روبرو نباشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخبگان، افزود: ملت ایران دارای نخبگی بالقوه است به این معنی که این ملت در طول تاریخ ثابت کردند دارای نخبگی در عرصه دانش، علم و فناوری هستند و به همین خاطر باید با تلاش علمی این نخبگی بالقوه با تولید محصولات دانش‌بنیان به عرصه‌های عینی و بالفعل تولید شود.

صفایی بوشهری ادامه داد: رشد در عرصه‌های مختلف، فناوری‌های استراتژیک، رسیدن به خودکفایی و مرجعیت علمی در جهان نشان از تمدن است به همین خاطر است که استعمارگران همیشه به دنبال این اندیشه هستند که این استعداد نخبگی در ایران به بالفعل تبدیل نشود و با القای جمله «ما نمی‌توانیم» تلاش می‌کنند جامعه ایران همیشه وابسته به استعمار باشد.

وی اضافه کرد: ایران آینده بسیار روشنی در عرصه آفرینش تمدن دارد به همین دلیل باید با انجام کارهای جهادی در زمینه انجام پژوهش‌های جدی براساس دانش و تدوین سندهای مختلف فاصله خود را با مرزهای علمی دانش جهانی کاهش دهیم و با تولید محصولات دانش‌بنیان این مرزها درنوردیده و به تمدن علمی دست یابیم.

صفایی بوشهری تأکید کرد: علم اقتدار می‌آورد و اگر نباشد کشور درهمه عرصه‌ها به دنیای استکبار وابسته خواهد بود به همین جهت رهبری تأکید دارند جوانان باید بی‌حوصلگی را کنار بگذارند و به‎صورت جهادی ورود کنند تا با حمایت  مسئولان به اقتدار بین‌المللی برسیم.

وی با اشاره به گرامیداشت هفته بسیج، گفت: بسیج در همه عرصه‌ها از جمله دفاع، سلامت، پیشرفت و خدمات اجتماعی و سایر موارد دیگر موفق بوده و هست و بسیج هدیه خداوند به ایران به‌واسطه انقلاب اسلامی است و تمام مردم ایران باید بسیجی باشند و همه برای پیشرفت ایران پیشگام و جهادی عمل کنند.

امام‌جمعه بوشهر با اشاره به تلاش صورت گرفته در مدیریت ویروس کرونا، اظهار کرد: امروز ویروس کرونا با تلاش جهادی دولت، کادر درمان و مردم مدیریت شده است و امروز کادر درمان در حال برنامه‌ریزی، استراحت و مدیریت شرایط است، اما برای ادامه این شرایط باید دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود و نباید شاهد عادی‌انگاری باشیم چون هرگونه سهل‌انگاری ما را با مشکل روبرو می‌کند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha