روزشمار دهه وقف ۱۴۰۰ در اردبیل اعلام شد
کد خبر: 4002476
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰

روزشمار دهه وقف ۱۴۰۰ در اردبیل اعلام شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، گفت: ایام پایانی ماه صفر و روز‌های نخست ماه ربیع‌الاول به نام دهه وقف نام‌گذاری شده است که این دهه در سال جاری از ۱۲ مهرماه در استان آغاز شد.

روزشمار دهه وقف ۱۴۰۰ در اردبیل اعلام شدحجت‌الاسلام و المسلمین مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: در تقویم سازمان اوقاف و امور خیریه، ایام پایانی ماه صفر و روز‌های نخست ماه ربیع‌الاول به نام دهه وقف نام‌گذاری شده است که این دهه در سال جاری از ۱۲ مهرماه، در استان آغاز شد.

وی بیان کرد: مشارکت مردم در مسئله وقف زمینه حل بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی را فراهم می‌کند و باید این سنت حسنه را بیش از پیش مورد توجه قرار داد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، ادامه داد: آغازین روز دهه وقف از دوشنبه ۱۲ مهرماه با عنوان وقف، رسانه، تکریم واقفان خیر اندیش، سه شنبه ۱۳ مهرماه با عنوان وقف، ترویج فرهنگ قرآن، عترت و مهدویت، چهارشنبه ۱۴ مهرماه، وقف خدمات فرهنگی و اجتماعی به جامعه، پنجشنبه ۱۵ مهرماه وقف، بقاع متبرکه ترویج فرهنگ زیارت خواهد بود.

حجت‌الاسلام ستوده عنوان کرد: جمعه ۱۶ مهرماه با عنوان وقف کاهش آسیب‌های اجتماعی، شنبه ۱۷ مهرماه با عنوان وقف توسعه فرهنگی و تمدن اسلامی، یکشنبه ۱۸ مهرماه با عنوان وقف توسعه آموزش و پژوهش و حمایت از نخبگان و موسسات دانش بنیان، دوشنبه ۱۹ مهرماه با عنوان وقف سلامت و بهداشت جامعه، سه شنبه ۲۰ مهرماه با عنوان وقف استغال و تولید و چهارشنبه ۲۱ مهرماه با عنوان وقف جمعی توسعه مشارکت‌های اجتماعی آخرین روز دهه وقف است.

وی اظهار کرد: امیدواریم با حضور و مشارکت عموم مردم در احیا این سنت حسنه بتوانیم بسیاری از مسائل جامعه را با فرهنگ وقف رفع کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان افزود: وقف می‌تواند مروج فرهنگ اسلامی و دینی در جامعه بوده و بسیاری از معضلات پیش آمده از تهاجم فرهنگی را با این سنت حسنه حل و فصل کرد.

انتهای پیام
captcha