موقوفات؛ یاریگر محرومان در دوران کرونا
کد خبر: 3995326
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱

موقوفات؛ یاریگر محرومان در دوران کرونا

نماینده ولی‌فقیه در کردستان موقوفات را یاریگر محرومان در دوران کرونا دانست و گفت: اداره اوقاف در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص کمک به مستمندان در ایام کرونا از محل درآمد موقوفات استان در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی خدمات ارزنده‌ای را ارائه داده‌اند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در کردستان در مراسم نمادین اجرای طرح «شمیم حسینی» که با حضور مسئولان کشوری و استانی امروز، 14 شهریورماه در حسینیه سنندج برگزار شد، موقوفات را یاریگر محرومان در دوران کرونا دانست و اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در کمک به مستمندان از محل درآمد موقوفات استان در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی خدمات ارزنده‌ای را ارائه داده‌اند.

وی افزود: اقدامات خوبی از ابتدای شیوع ویروس کرونا به همت سازمان اوقاف و امور خیریه انجام گرفته و امیدواریم در ادامه نیز شاهد همیاری و حمایت واقفان استان از مردم مناطق کم‌برخوردار جامعه باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان بیان کرد: یکی از کارهای شایسته‌ای که سفارش قرآن کریم نیز بوده، بحث احسان و نیکوکاری است و مردم ایران و این استان و دستگاه‌های اجرایی همه دوران و به ویژه در دو سال اخیر در زمینه کمک به اقشار ضعیف کوتاهی نکرده‌اند.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی و اتفاقاتی که بخاطر کرونا افتاده است، ارزش‌ها بار دیگر زنده شد و مردم و دستگاه‌های مختلف کارهای پسندیده‌ای در زمینه کمک به اقشار ضعیف انجام داده‌اند.

محمدابراهیم زارعی، معاون سیاسی استاندار کردستان در ادامه این مراسم وقف را یک سنت حسنه با سابقه طولانی در کشور دانست و اظهار کرد: سابقه وقف در کشور به بیش از اسلام باز می‌گردد چراکه مردم ایران همواره اموال خود را برای کمک به محرومان وقف می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه اجرای امینانه نیت واقفان می‌تواند نقش مهمی در تأثیرگذاری هر چه بیشتر وقف در کمک به محرومان داشته باشد، یادآور شد: اقدامات اوقاف در حوزه اجرای امینانه نیت واقفان بر اساس نظر واقف قابل تقدیر است و امیدواریم همواره شاهد برگزاری این برنامه‌های نوع دوستانه در سطح استان باشیم.

انتهای پیام
captcha