تلاش برای به‌کارگیری یافته‌های علمی برای توسعه و تحکیم هویت افراد جامعه
کد خبر: 3982658
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸

تلاش برای به‌کارگیری یافته‌های علمی برای توسعه و تحکیم هویت افراد جامعه

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش گفت: همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی فرصتی برای مطالعه در رابطه با هویت دانش آموزان و به کارگیری یافته های علمی برای توسعه وتحکیم هویت افراد جامعه است‌.

به گزارش ایکنا از فارس، رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش امروز، 16 تیرماه در حاشیه سفر به شیراز و در برنامه زنده تلویزیونی «نگاه روز» شبکه فارس گفت: امروز فارس با ظرفیت‌های بی‌نظیر فرهنگی و دارا بودن همه عناصر هویتی میزبان همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی دوره پیش دبستانی است.

وی با بیان اینکه هدف این همایش تجربه‌گردانی و ایجاد فرصت برای مطالعه در رابطه با هویت دانش‌آموزان و به کارگیری یافته‌های علمی برای توسعه و تحکیم هویت افراد جامعه است، گفت: خوشبختانه استقبال خیلی خوبی از این همایش شد به طوری که بیش از یک هزار و یکصد مقاله علمی و اثر هنری ادبی به دبیرخانه این همایش ملی ارسال شد.

حکیم‌زاده در خصوص ثبت نام مدارس نیز اظهار کرد: 22 اردیبهشت ماه بخشنامه ثبت‌نام به تمامی مدارس ابلاغ شد و باتوجه به شرایط خاص حاکم در جامعه ثبت‌نام همه پایه‌ها به صورت الکترونیکی و غیر حضوری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه فارس از معدود استان‌هایی است که در سال‌های قبل نیز تجربه ثبت‌نام اینترنتی را در کارنامه دارد، گفت: خوشبختانه استان فارس جز. استان‌های پیشرو در امر ثبت‌نام است و در سال جاری به دلیل رعایت مسایل بهداشتی تعداد پایگاه‌های سنجش سلامت دانش‌آموزان را نیز افزایش دادیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با توصیه اولیا به اینکه دانش‌آموزان را در نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت خود ثبت‌نام کنند، گفت: مدارس دولتی نباید هیچ‌گونه وجهی به عنوان شهریه از اولیا دریافت کنند و مشارکت‌های مردمی نیز باید بعد از ثبت‌نام دانش‌آموزان به صورت داوطلبانه دریافت شود.

حکیم‌زاده افزود: اولیا در صورتی که متوجه تخلفی ازسوی متولیان ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شدند شکایت خود را در سامانه shekayat.medu.ir ثبت یا به محل ستاد ثبت نام شهرستان‌ها و مناطق خود رجوع کنند.

وی با بیان اینکه دوره پیش دبستانی اجباری نیست اما این دوره الزام تربیتی دانش‌آموزان است، گفت: خوشبختانه با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و به جهت اهمیت دوره مهد کودک و با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در وزارت آموزش و پرورش برای تحت پوشش قرار دادن دوره مهد کودک که پیش از این زیر نظر سازمان بهزیستی بود تشکیل شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: پوشش دوره پیش دبستانی رابطه معناداری با نمرات دانش‌آموزان در دروس تخصصی و درک مطلب آنان دارد و در کشورهای توسعه یافته پوشش پیش از دبستان به صورت صددرصدی انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha