اصلاح ساختارهای اقتصادی؛ قدم نخست در مانع‌زدایی تولید
کد خبر: 3961145
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳

اصلاح ساختارهای اقتصادی؛ قدم نخست در مانع‌زدایی تولید

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: برای پشتیبانی و مانع‌زدایی در مسیر تولید ابتدا باید ساختارهای اقتصادی و قوانین دست و پاگیر را اصلاح کرد و از ظرفیت نخبگان و مراکز علم و فناوری بیشتر بهره برد.

اصلاح ساختارهای اقتصادی؛ قدم نخست در مانع‌زدایی تولیدحجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: نام‌گذاری امسال با نام «تولید با رویکرد پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نشان می‌دهد هنوز هم مسئله اصلی کشور مسائل اقتصادی است و باید همه مردم، مسئولان و اقشار مختلف برای دستیابی به یک هدف مشترک تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه با همه تلاش‌هایی که در سال‌های گذشته در حوزه اقتصاد شده است اما هنوز در بحث تولید تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، ابراز کرد: البته نمی‌توان نقش تحریم و شیوع ویروس کرونا در ایجاد مانع برای رونق اقتصادی را فراموش کرد و در سال گذشته شاهد بودیم کرونا بسیاری از مشاغل را دچار آسیب و زیان کرد.

این مسئول با بیان اینکه برای پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از تولید باید کار را از زیرساخت‌های اولیه آغاز کرد: ادامه داد: ابتدا باید طبق فروده مقام معظم رهبری به شناخت آسیب‌ها و موانع در حوزه‌های مختلف پرداخت و مجلس شورای اسلامی قوانین زاید و دست و پاگیر را پالایش کند و در کنار تدوین سند آمایش و سند راهبردی کشاورزی و صنعت با نگاه بدبینانه به استکبار جهانی و در عوض توجه کشورهای منطقه و آسیا می‌تواند گام‌های مؤثری بردارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان بر به‌کارگیری نخبگان در برنامه‌ریزی و امور اجرایی تاکید کرد و گفت: دولت نیز باید با تکیه بر توان داخلی و نیروهای جوان و متخصص در مقابل سلطه گفتمان شرطی کردن اقتصاد داخل به متغیرها و نظام‌های غربی، ایستاده و علاج مشکلات کشور را در تحقق اقتصاد مقاومتی بداند.

وی افزود: در حوزه تولید ابتدا باید تامین نیازهای داخلی و ارتقای کیفیت برای افزایش رغبت به مصرف کالای ایرانی را مد نظر قرار داد و مزیت محصولات داخلی را معرفی کرد. همچنین توجه به بازار بزرگ منطقه، صادرات کالای ایرانی و هموار کردن مسیر صادرات، نقش موثری در پشتیبانی از تولید خواهد داشت.

احمدی با اشاره به اینکه مراکز علم و فناوری در رفع موانع تولید و ایجاد شتاب از طریق شتاب‌دهنده‌ها و استارت‌آپ‌ها می‌توانند گام‌های مؤثری بردارند، تصریح کرد: توجه به بنگاه‌های زودبازده در کنار کارخانه‌های بزرگ و نیز اهتمام به صنایع تبدیلی می‌تواند ارزش‌افزوده بیشتری را برای تولیدکنندگان داشته باشد.

وی با بیان اینکه اینکه رفع موانع در کنار پشتیبانی از چرخه تولید، چه در حوزه برنامه‌ریزی و چه در عرصه اجرا نیازمند اصلاح ساختارهای اقتصادی است، اظهار کرد: مدیریت و هدایت سرمایه به سمت تولید از جاهایی که مولد نیست، می‌تواند راهگشا باشد و باید توجه داشت سال گذشته در کنار کرونا و تحریم‌های ظالمانه و بعضاً ضعف‌ها و سوءتدبیرها، مردم ایران اسلامی از نوسانات ارزی، کاهش سرمایه‌ها در بورس و فشارهای اقتصادی ناشی از گرانی و تورم آسیب دیدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیروی انسانی را یکی از مولفه‌های مهم قدرت برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی با حاکم کردن نظام مردم‌سالاری دینی ثابت کرده که هر کجا مردم حضور داشتند و همراهی کردند نتایج خوبی ایجاد شده و در عرصه تولید نیز نمی‌توان نقش این عنصر را نادیده گرفت.

انتهای پیام
captcha