زنده نگه داشتن مسئله فلسطین و حفظ وحدت، وظیفه اصلی علمای مسلمان است
کد خبر: 3959487
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹
دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمان:

زنده نگه داشتن مسئله فلسطین و حفظ وحدت، وظیفه اصلی علمای مسلمان است

دبیر کل اتحادیه علمای مسلمان زنده‌نگه داشتن مسئله فلسطین در قلوب امت اسلامی و سوق دادن مسلمانان به سوی وحدت کلمه را دو وظیفه اصلی علمای مسلمان دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، علی القره‌داغی دبیرکل اتحادیه بین‌المللی علمای مسلمان امروز(شنبه) تأکید کرد که فتوحات صلاح‌الدین و آزادی بیت‌المقدس به دست او، در آینده نزدیک تکرار خواهد شد.

وی که در وبیناری که از سوی کمیسیون عالی «هفته مسجد الاقصی و بیت‌المقدس» برگزار شد سخنرانی می‌کرد، افزود: علمای مسلمان که عامل محرک امت به حساب می‌آیند، دو وطیفه اصلی دارند؛ اول این که مسئله بیت‌المقدس و فلسطین را در دلها زنگه دارند. به گفته او وظیفه دوم آنها، سوق دادن امت به سوی وحدت، کسب دانش در همه زمینه‌های زندگی، پایبندی به قرآن و افشای سازشکاران است.

این وبینار به مناسبت هفته مسجد الاقصی (8 تا 14 مارس) که مصادف با آخرین هفته ماه رجب است، با مشارکت ارگان‌ها و مؤسسات اسلامی از کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

کمیسیون عالی کمیته‌ای متشکل از چندین نهاد برگزار‌کننده هفته جهانی بیت‌المقدس است که عبارتند از: فدراسیون جهانی علمای مسلمان، سازمان امور دینی ترکیه، سازمان امور دینی مالزی، وزارت امور اسلامی مالدیو، انجمن علمای مسلمان، انجمن دانشمندان اهل سنت، هیئت علمای فلسطین، ائتلاف بین‌المللی علمای مسلمان و بنیاد بین‌المللی قدس.

همچنین همام سعید، رئیس ائتلاف بین‌المللی حمایت از قدس و فلسطین، در سخنانی گفت که این هفته، یک انقلاب علمی عظیم در حال وقوع است در گوشه و کنار جهان است. وی تأکید کرد که بیداری امت، از علما آغاز می‌شود و سپس به دیگر اعضای امت اسلامی منتقل می‌شود.

اسرائیل از ژوئن 1967 بیت‌المقدس شرقی را اشغال کرده و از سال 2003 به شهرک‌نشینان اجازه داده است با وجود اعتراض‌های پی در پی سازمان‌های بین‌المللی  به مسجد الاقصی حمله کنند.

انتهای پیام
captcha