سازش با رژیم صهیونیستی و امتیازدهی از ذره‌ای خاک فلسطین حرام است
کد خبر: 3957092
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمانان:

سازش با رژیم صهیونیستی و امتیازدهی از ذره‌ای خاک فلسطین حرام است

دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمانان تأکید کرد که علمای این اتحادیه در مورد حرام بودن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اتفاق نظر دارند و طبق فتوای قدمی امتیازدهی از ذره‌ای خاک فلسطین حرام است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری عربی21، کنگره مردمی فلسطینیان خارج روز دوشنبه در سومین روز نشست کنفرانس بین المللی «مقاومت در برابر سازش» را با عنوان «نبض مردمی عربی علیه سازش» برگزار کرد.

شیخ علی قره داغی، دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمانان طی نطقی در این کنفرانس تأکید کرد که اتحادیه جهانی علمای مسلمانان در مورد حرام بودن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اتفاق نظر دارند و آن را خیانتی بزرگ به خدا و پیغمبرش و مسلمانان می‌دانند.

وی همچنین گفت: یک فتوای قدیمی و ریشه‌دار از سال 1917 وجود دارد که بر حرام بودن امتیازدهی از ذره‌ای از خاک فلسطین تأکید می‌کند.

قره داغی بر لزوم تحریم سیاسی و اقتصادی رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت که خرید کالاهای تولید شده توسط اسرائیل کاملا حرام است.

وی بر اهمیت یکپارچگی صفوف فلسطینیان تاکید کرد و گفت: ما از همه فلسطینی‌ها می‌خواهیم با یکدیگر متحد شوند و فریب وسوسه اشغالگران را نخورند و بر سر یک کلمه مشترک متحد شوند.

دبیر کل اتحادیه علمای مسلمانان نقش نگهبانان مسجد الاقصی را ستود و پیشنهاد داد یک صندوق مردمی ویژه فلسطین و مسجدالاقصی تاسیس شود، به گونه‌ای که جایگزین موسسه القدس نباشد، بلکه یک صندوق مردمی باشد که مؤسسه‌های قدس از آن حمایت  کنند.

«معتز مطر» روزنامه‌نگار مصری نیز از مقابله با سازش رسانه‌ای گفت  و تاکید کرد: عادی‌سازی رسانه‌ای در عرصه فلسطین خطرناک‌تر است، به خصوص که روند سازش با ارتش رژیم اشغالگر سرعت گرفته و هدف اصلی رژیم اشغالگر عادی‌سازی رسانه‌ای با ملت‌هاست.

مطر میزبانی شبکه‌های خبری عربی از شخصیت‌هایی از رژیم صهیونیستی را خنجری از پشت به آرمان فلسطین خواند و تأکید کرد هر گونه ارتباط خبرنگاران و هنرمندان با صهیونیست‌ها مردود است.

انتهای پیام
captcha