درخواست «علمای مسلمان» لبنان از سعد الحریری برای اعلام هر چه زودتر تشکیل کابینه
کد خبر: 3951938
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱

درخواست «علمای مسلمان» لبنان از سعد الحریری برای اعلام هر چه زودتر تشکیل کابینه

«تجمع علمای مسلمان» لبنان در بیانیه‌ای ضمن درخواست از سعد الحریری برای اعلام تشکیل کابینه جدید اعلام کرد که «در صورت وجود نیات خیرخواهانه مسئولان، برون‌رفت از بحران کنونی بسیار آسان خواهد بود».

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المنار، کمیته اداری تجمع علمای مسلمان لبنان در بیانیه‌ای از سعد الحریری، نخست وزیر مأمور به تشکیل دولت جدید خواست تا هر چه زوتر اعلام تشکیل کابینه کند.

در این بیانیه آمده که کشور برای انداختن مفسدان در زندان و محاکمه آنها و اعلام رهبری موقت تا بهبودی اوضاع و برگزاری انتخابات پارلمانی، نیاز به تصمیم‌گیری تاریخی دارد.

تجمع علمای مسلمان همچنین از دولت سعد الحریری خواست تا هر چه زودتر تشکیل کابینه خود را اعلام و آن را تقدیم ریاست جمهوری کند و در نظر بگیرد که ترکیب کابینه متوازن و شامل شخصیت‌های شایسته باشد.

در ادامه بیانیه به نقض حریم هوایی لبنان از سوی رژیم صهیونیستی اشاره شده و آمده است: نقض حاکمیت ملی لبنان از سوی صهیونیست‌ها را که اکنون به جنوب کشور و بیروت رسیده است، محکوم می‌کنیم.

تجمع علمای مسلمان در پایان از «شربل وهبه»، وزیر خارجه کشور خواست تا از نماینده دائم لبنان در شورای امنیت سازمان ملل بخواهد که شورای امنیت جلسه‌ای برای محکومیت نقض مکرر حاکمیت ملی لبنان برگزار کند.

انتهای پیام
captcha