اقدامات در حوزه حجاب و عفاف ناکافی است
کد خبر: 3947423
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

اقدامات در حوزه حجاب و عفاف ناکافی است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه اقدامات در حوزه عفاف و حجاب ناکافی است، گفت: باید دستگاه‌ها در این حوزه به وظایف محوله عمل کنند و بازرسان طی مکاتبه‌ای گزارش‌ها‌ را در این خصوص با جدیت از دستگاه‌ها بخواهند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌و‌بختیاری، شامگاه 23 دی‌، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در خصوص ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و ارگان‌ها در بحث عفاف و حجاب، اظهار کرد: اقداماتی در این حوزه صورت می‌گیرد، ولی گزارش‌ها و بازرسی‌ها در این حوزه باید واقعی و میدانی باشد.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات در حوزه عفاف و حجاب ناکافی است، افزود: باید دستگاه‌ها در این حوزه به وظایف محوله عمل کنند و بازرسان طی مکاتبه‌ای گزارش‌ها را در این خصوص با جدیت از دستگاه‌ها بخواهند، همه افرادی که در نظام جمهوری اسلامی ارائه خدمت می‌کنند باید پرورش انسان را در اولویت خود قرار دهند، انسان‌سازی با نگاه توحیدی باید در همه تشکل‌ها مدنظر باشد.

نکونام با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص ویژگی‌های مشرکان و مسلمانان، گفت: طبق فرموده خداوند در قرآن اگر مسئولی در جهت تربیت انسان توحیدی حرکت نکند، مشرک خواهد بود، بنابراین این مسئله برای همه افراد جامعه تلنگر است، اگر در جامعه‌ای نگاه توحیدی حاکم نباشد، عفاف و حجاب در آن جامعه حاکم نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌و‌بختیاری در ادامه در خصوص اهمیت انتخابات، بیان کرد: انتخابات یک مقوله مهم است و شاهدیم که کشورهایی که مدعی دموکراسی هستند نمی‌توانند یک انتخابات سالم برگزار کنند و نباید آن‌ها را الگوی خود قرار دهیم، جمهوری اسلامی توانایی برگزاری انتخابات سالم را دارد.

وی با بیان اینکه اجرای دقیق قوانین به سلامت انتخابات کمک می‌کند، یادآور شد: دستگاه‌های فرهنگی باید فضای سالمی را برای برگزاری انتخابات در جامعه به‌وجود بیاورند، انتخابات یک حق است و باید به خوبی ادا شود، بنابراین دستگاه‌های متولی در این امر باید برای سلامت انتخابات مراقبت لازم را انجام دهند، طبق وظایف اخلاقی و ایمانی، همگان نسبت به این مسئله مسئول هستند.

در پایان جلسه طبق گزارش ارائه شده از سوی دفتر امور اجتماعی استانداری چهارمحال‌و بختیاری در دستگاه‌های بالای ۵۰ نفر پرسنل، اداراتی از جمله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اقتصاد و دارایی، شرکت برق و دانشگاه علوم پزشکی، در دستگاه‌های زیر ۵۰ نفر پرسنل مانند گمرگ، پزشکی قانونی و مدیریت درمان تأمین اجتماعی عملکرد مطلوبی در حوزه عفاف و حجاب در مجموعه تحت امر خود داشتند، همچنین در عملکرد برون‌سازمانی نیز صدا‌و‌سیما، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اداره‌کل صمت حائز رتبه‌های برتر در این حوزه شدند.

 

انتهای پیام
captcha