حوزه عفاف و حجاب؛ نیازمند تعامل‌ بین‌بخشی دستگاه‌ها
کد خبر: 3947427
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳

حوزه عفاف و حجاب؛ نیازمند تعامل‌ بین‌بخشی دستگاه‌ها

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به عملکرد ضعیف برخی ادارات و ارگان‌ها در بحث عفاف و حجاب، گفت: با این عملکرد در حوزه حجاب و عفاف به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم، برای نتیجه‌بخش بودن اقدامات نیازمند تعامل بین‌بخشی هستیم.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌و‌بختیاری، جعفر مردانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری، شامگاه 23 دی‌، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه حجاب و عفاف یکی از دغدغه‌های مسئولان فرهنگی در استان است، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی، ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف در موضوع عفاف و حجاب وظایف درون‌سازی و برون‌سازی دارند، متأسفانه ادارات و ارگان‌هایی که قدرت و بنیه مالی قوی دارند در حوزه عملکرد عفاف و حجاب پاسخگو نبودند و همراهی و همکاری لازم را با مجموعه استانداری نداشتند.

وی گفت: با عملکرد ضعیف در حوزه عفاف و حجاب به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم، برای نتیجه‌بخش بودن اقدامات نیازمند تعامل بین‌بخشی هستیم، بنابراین بررسی عملکرد دستگاه‌ها در  این حوزه بر اساس چک لیست‌های تعیین شده و برنامه‌های تعریف شده صورت گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در ادامه با بیان اینکه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت چهار رکن اساسی در مسئله انتخابات است، بیان کرد: این موضوعات باید سرلوحه کار مجریان و دست‌اندارکاران انتخابات قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه انتخابات ادوار گذشته در چهارمحال‌و‌بختیاری در سلامت و امنیت برگزار شد، بیان کرد: در برخی از حوزه‌های انتخابی ایراداتی جزئی در روند انتخابات خدشه وارد کرد که ناشی از تعصبات قومی و قبیله‌ای در این شهرستان‌ها است.

مردانی با تأکید بر اینکه نباید تعصبات قومی و قبیله‌ای موجب شود اخلاق را در انتخابات زیر پا بگذاریم، یادآور شد: باید نسبت به مقوله فرهنگ‌سازی در این مناطق توجه ویژه‌ای صورت بگیرد تا شاهد مسائل و مشکلات ادوار گذشته در انتخابات نباشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آسیب‌شناسی انتخابات ادوار گذشته در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: این مسائل چراغ راه آینده بوده و نمایندگان باید تابع فرامین مقام معظم رهبری باشند، انتصابات در رده‌های مدیریتی نباید به اسم یک نماینده و یا یک جریان تمام شود، زیرا تغییر و تحولات مدیریتی یک امر عادی است و باید همه در توسعه استان گام برداریم.

در ادامه جلسه حبیب نیکخو، رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات در چهارمحال و بختیاری با ارائه گزارشی از روند برگزاری انتخابات در ادوار گذشته در استان، اظهار کرد: خوشبختانه در اکثر شهرستان‌های استان انتخابات براساس استانداردها به خوبی برگزار شد. در انتخابات مجلس یازدهم درصد مشارکت مردم استان حدود ۵۲ درصد بود، کمترین میزان مشارکت در حوزه انتخابیه شهرکرد، بن و سامان با ۴۲ درصد و بیش‌ترین مشارکت مربوط به شهرستان لردگان با ۸۳ درصد بود.

نیکخو با بیان اینکه در انتخابات مجلس یازدهم ۱۵۵ پرونده تخلف در استان تشکیل شد، بیان کرد: بیش‌ترین تخلفات در حوزه انتخابیه لردگان و اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار به ثبت رسید.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: دخالت نمایندگان در انتصابات یکی از آسیب‌های انتخابات در استان است، نباید اجازه بدهیم این مسائل صحنه انتخابات را دچار تنش کند، گاهی برخی آشفتگی‌ها فراتر از تخلف و تقلب است.

 

انتهای پیام
captcha