درآمد ۳ میلیون تومانی موقوفات قرآنی در زنجان
کد خبر: 3946744
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

درآمد ۳ میلیون تومانی موقوفات قرآنی در زنجان

مدیرکل اوقاف استان زنجان با اشاره به اینکه اغلب وقف‌های قرآنی زنجان انتفاعی است گفت: کل درآمد موقوفات قرآنی استان در سال ۳ میلیون تومان است که مبلغ بسیار ناچیزی است.

درآمد سالانه موقوفات قرآنی زنجان 3 میلیون تومان استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‎الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، 21 دی‌ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه وقف باعث زدودن فقر و محرومیت اجتماعی می‌شود، اظهار کرد: استان زنجان 2800 موقوفه و بیش از 31 هزار رقبه دارد و این موقوفات با نیات مختلف در حوزه‌های متفاوت وقف شده است و اوقاف و امور خیریه نیز بر اساس نیات واقفان اقدام به هزینه‌کرد آنها می‌کند.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد از موقوفات استان زنجان مربوط به هزینه‌کرد در حوزه عزاداری برای ائمه معصومان (ع) به ویژه امام حسین (ع) است، ابراز کرد: باورهای دینی و مذهبی و گره‌گشایی از نیازمندی‌های اجتماعی در اجرای سنت حسنه وقف دخیل بوده و امروز هم تاکید داریم خیران به نیازهای اجتماع در انجام وقف توجه کنند.

این مسئول با بیان اینکه کمتر از 2 درصد موقوفات استان به حوزه کتاب اختصاص دارد، ادامه داد: نیات واقفانی که در حوزه کتاب وقف دارند، در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و همچنین خرید کتاب‌های دینی برای مساجد و بقاع متبرکه است که در واقع این کار یک جریان‌سازی فرهنگی نیز محسوب می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه اغلب وقف‌های قرآنی در استان زنجان انتفاعی است و درآمد خاصی ندارد، یادآور شد: به تازگی یک منزل مسکونی برای ترویج قران وقف شد که این مرکز در اختیار دارالقرآن کریم زنجان برای انجام فعالیت‌های قرآنی قرار گرفت.

وی کل درآمد موقوفات قرآنی استان در سال را 3 میلیون تومان برشمرد و گفت: 3 میلیون تومان رقم ناچیزی است و خیران و واقفان باید به موضوع وقف قرآنی توجه بیشتری داشته باشند و در تشویق افراد به وقف در این حوزه، فرهنگ‌سازی لازم صورت بگیرد.

وی با اشاره به ضرورت نهادینه کردن و ترویج فرهنگ وقف‌ قرآنی در کشور گفت: ترویج فرهنگ قرآنی برترین راهکار دفع سموم فرهنگی است و به نظر می‌رسد فعالان قرآنی باید در عرصه توسعه و ترویج فرهنگ وقف قرآنی پیشگام و فعال شوند.

انتهای پیام
captcha