وقف منزل مسکونی با نیت ترویج فعالیت‌های قرآنی در زنجان
کد خبر: 3943202
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶

وقف منزل مسکونی با نیت ترویج فعالیت‌های قرآنی در زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان از وقف یک منزل مسکونی برای دارالقرآن کریم این استان و توسعه آموزش‌های قرآنی خبر داد و گفت: استان زنجان 36 موقوفه قرآنی دارد.

وقف منزل مسکونی برای دارالقرآن کریم در زنجانحجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: یک بانوی خیر زنجانی منزل مسکونی خود را با نیت ترویج فعالیت‌های قرآنی برای دارالقرآن کریم زنجان وقف کرد.

وی ادامه داد: این بانوی واقف، برگزاری مراسم قرآن و آموزش‌های قرآنی را در این مکان مورد تأکید قرار داده و این مرکز زیر نظر دارالقرآن کریم زنجان طبق نیت واقف و با نظارت اوقاف و امور خیریه استان اداره خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه در استان زنجان 36 وقف قرآنی ثبت شده است، تصریح کرد: با این حال اغلب موقوفات قرآنی انتفاعی هستند و درآمد چندانی ندارند، در واقع درآمد حاصل از موقوفات قرآنی استان کمتر از 10 میلیون تومان است و برای اجرای فعالیت‌های قرآنی کافی نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان یادآور شد: در سال 99 حدود 25 وقف جدید در حوزه‌های مختلف کمک به نیازمندان، خیرات و مبرات، دارو و درمان و سایر موارد ثبت شده و این وقف قرآنی بیست و ششمین وقف امسال است.

وی اظهار کرد: بیش از دو هزار و ۸۰۰ موقوفه و ۳۱ هزار رقبه در استان زنجان وجود دارد و در مجموع 60 درصد نیات واقفان به امام حسین(ع) و 18 درصد به حوزه بهداشت و درمان اختصاص دارد و امیدواریم مردم بیش از پیش نیازهای جامعه برای توسعه وقف را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام
captcha