ویژگی گروه تواشیح برتر سه سال اخیر استان اصفهان + صوت
کد خبر: 3937445
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
معرفی گرو‌ه‌های تواشیح چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن / 4

ویژگی گروه تواشیح برتر سه سال اخیر استان اصفهان + صوت

گروه تواشیح ملکوت استان اصفهان، یکی از شش گروه حاضر در مرحله کشوری چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن است، این گروه در سه سال اخیر در مسابقات تواشیح استان اصفهان رتبه برتر را به دست آورده و این بار به دنبال تکرار این موفقیت در میدانی بزرگتر است.

گروه تواشیح ملکوت استان اصفهان

به گزارش ایکنا، گروه تواشیح ملکوت استان اصفهان فعالیت رسمی خود را از دو سال قبل آغاز کرده و حالا به فاصله دو سال از آغاز این مسیر، خود را در بالاترین سطح مسابقات تواشیح و بسیار نزدیک به کسب رتبه می‌بیند.

گروه ملکوت در عین شروع تازه فعالیت خود اجراهای نسبتاً زیادی داشته است، از مهمترین اجراها و افتخارات گروه می‌توان به اجرا در مسجد گوهرشاد در شب ولادت حضرت امام رضا(ع) اشاره کرد.

گروه ملکوت استان اصفهان در سه دوره اخیر مسابقات قرآن استان اصفهان که یکی از استان‌های صاحب‌نام در عرصه تواشیح نیز هست، رتبه برتر را به دست آورده است، عناوینی که می‌تواند نشان‌دهنده کیفیت کار این گروه باشد.

با نگاهی به اسامی اعضای گروه ملکوت به چهره‌‌هایی که برخی از آنها در رقابت‌های قرآنی صاحب عنوان شده‌اند،‌ خواهیم رسید. از جمله اعضای این گروه می‌توان به افرادی همچون محمد صادقی (رتبه اول رشته قرائت در سه دوره متوالی مسابقات قرآن استان، رتبه دوم مسابقات کشوری بسیج در رشته قرائت، رتبه دوم مسابقات دانش‌آموزی در رشته اذان و رتبه پنجم مسابقات کشوری دانش‌آموزی در رشته قرائت)، محمد مرندی (رتبه اول مسابقات کشور دانش‌آموزان در رشته قرائت و دارای مدرک سطح سه تلاوت از شورای عالی قرآن)، امید رضایی(رتبه دوم رشته مداحی استان اصفهان)، محسن عزیزی (رتبه سوم مسابقات قرائت استان اصفهان)، حسنعلی صادقی، علی امیری و احمد سراجیان اشاره کرد.

گروه ملکوت استان اصفهان از این حیث یکی از شانس‌های اصلی کسب رتبه در چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته تواشیح و مدیحه‌سرایی به حساب می‌آید که این گروه در مرحله مقدماتی با کسب بالاترین امتیاز راهی مرحله کشوری و فینال مسابقات شده است. این گروه همچنین در سه دوره متوالی مسابقات تواشیح استان اصفهان موفق به کسب رتبه برتر شده است.

گروه تواشیح ملکوت استان اصفهان

محمد صادقی، سرپرست گروه تواشیح ملکوت استان اصفهان در مورد اهداف و افق‌های پیش روی گروه، به خبرنگار ایکنا گفت: این گروه با هدف مدح و منقبت اهل بیت(ع)، فضایل و سجایای اخلاقی ایشان، معرفی سبک زندگی و منش سیاسی، ابلاغ پیام‌های قرآنی، مذهبی و اخلاقی و پیروی از نظام مقدس جمهوری اسلامی و اطاعت از توصیه‌های مقام عظمای ولایت به جوان‌ها در قالب اجرای همخوانی و تواشیح به زبان‌های رایج دنیا شکل گرفته است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت اعضای گروه و کسب رتبه‌های برتر در مسابقات و جشنواره‌های معتبر داخلی (اوقاف) و بین‌المللی و ایجاد فضای صمیمی و دوستانه بین اعضای گروه با الهام از سیره عملی اهل بیت(ع) در پرتو عمل به دستورات قرآنی از دیگر اهداف و افق‌های پیش‌روی گروه تواشیح ملکوت استان اصفهان است.

صادقی در مورد وضعیت گروه‌های تواشیح در کشور نیز بیان کرد:‌ هم‌خوانی قرآن کریم و تواشیح، هنری است که در سال‌های اخیر مورد کم‌لطفی اصحاب رسانه و مسئولان قرار گرفته وهیچ ارگان یا سازمانی نه از لحاظ مالی و نه ترویجی، حمایتی از گروه‌های تواشیح به عمل نمی‌آورد.

سرپرست گروه تواشیح ملکوت استان اصفهان در مورد عدم استقبال گروه‌های تواشیح از مسابقات سراسری، گفت:‌ با وجود این همه کم‌لطفی گروه‌های تواشیح به صورت خودجوش فعالیت می‌کنند و همین امر باعث دلسردی و از بین رفتن انگیزه دوستان برای گسترش این هنر زیبا و حضور بسیار کمرنگ آنها در مسابقات شده است، متاسفانه فضای کنونی حاکم بر کشور و وجود ویروس کرونا هم مزید بر علت شده است تا این استقبال اندک پیش از پیش پررنگ‌ شود.

در ادامه اجرای گروه ملکوت در مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بارگذاری شده است. 

کد
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha